Bearclaw

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Fredag och vi har marknad i stan:)

Av Rosie-Marie & Harry - 10 juli 2009 11:11

Då fredag och vi har marknad som heter Tosiabonnadagen den är här 1gång om året, tyvärr så blir det mindre och mindre knallar som kommer till vår stad. Så nu får man bara hoppas att vädret vill vara med också, för börjar det regna så kommer det inte så mycket folk. Vilket är jättesynd för de knallar som kommer, för alla vill ju sälja.

Själv är jag tyvärr inte så mycket för dessa marknaderna eftersom jag tycker det är för dyrt för barnen att åka karuseller. Då åker vi hellre som till Ölandsdjurpark för där betala man ett pris sen får de åka så mycket de vill. Och vi som är några stycken blir det billigare så. Men vi har inte betämt oss om vi ska gå ner en liten runda, det beror lite på hur barnen är.


vår äldsta dotter sa och säger att detta smile är funnyfejs för så gjorde alltid hon när hon var liten. Så hon blev så glad när lillsyrran tog över hennes så kallade funnyfejs.

Här har vi 4-åringen och lillas systers funnyfejs.


Ha en underbar fredag, kjamen

 
 
Gunilla

Gunilla

10 juli 2009 11:51

Jo visst blir det rätt dyra att gå på marknader, karusellerna kostar för mycket att åka. Vi handlar inte så mycket men det är kul att träffa folk som man inte sett på ett tag. På Vasalandia i Finland så betalar man ett pris och sedan får barnen åka hur mycket de vill. Må så gott, Gunilla.

http://gunibirgit.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

10 juli 2009 21:02

Det var ett tag sedan jag var på en marknad men jag förstår att det kan bli dyrt när ni ä rmånga. Men Ölandsdjurpark låter ju mysigt också och hoppas att det bir något kul i vilket fall som helst./Gullig bild./Jo, visst kan jag förstå att det kan bli frustrerade när de säger olika saker om vädret på teve-kanalerna men jag litar ju förstås på min väderstation och den visar att lufttrycket har stigit lite sedan jag skrev inlägget också. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

10 juli 2009 21:12

Näe, gillar inte heller marknader... samma saker på varenda en men hoppas ni hade trevligt iaf.
Önskar er en trevlig helg

Carina & Boris

http://www.eklovenskennel.se

 
Mammatilda

Mammatilda

10 juli 2009 21:47

Kul med marknad! Men jag håller med om att det blir dyrt. Jag tycker absolut ni ska åka till Ölands djurpark. Det är väl inte så långt från er? Vi var där härom veckan och hade en superdag.

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
marie

marie

10 juli 2009 23:18

Vilka härliga barn!
Ha en trevlig helg! kram

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
Marianne

Marianne

10 juli 2009 23:46

Jag håller med om att det är dyrt med karuseller. Vi åkte till Ölandsdjurpark flera gånger varje säsong då våra pojkar var yngre.
Men i morgon ska jag ta en tur på Tosia för att se om jag hittar något trevligt att köpa. Men det blir väl som vanligt. En kasse strumpor åt älsklingen och sedan två lådor med gräddbullar..
Varför ens ändra på rutiner som fungerat bra i många år.
Vi hörs och ses.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Majsan47

Majsan47

11 juli 2009 09:30

Den där dagen har jag hört talas om. Det är väl tyvärr så att det brukar vara rätt dyrt på dessa marknader.
GUD så söt bild, vilken glad liten tjej och så fin kille.
Kram kram

http://www.metrobloggen.se/majsan47

 
Mita

Mita

11 juli 2009 10:06

Ölandsdjurpark är perfekt om man har barn som gillar att åka karuseller..
Trevlig helg!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mellan systern

11 juli 2009 10:59

Mamma vilken bra bild på de små... Det är ju en min vi alla syskon har gjort, men de minsta har lärt sig det på komando av den älsta systern... Vi får väl se om erat barnbarn med kommer lära sig det..

Vad tänder lillasyster har fått.. Hon börjar ju bli rikigt stor den damen.. Men tiden går så fort så man börjar ju känna sig gammal:)
Hon lillan här hemma växer rikigt mycket blir bara tyngre och tyngre..

Puss och Kram till alla mina syskon och till mina föräldra med:)

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

11 juli 2009 11:16

Jag håller med dig fullständigt.Ockerpriser för ett par minuter på en karusell.
Mats och jag var inne en stund igår kväll.Köpte bara ätbara saker såsom nötter,munkar och gräddbullar.Nä ett par klistermärken med Berner och en dörr skylt blev det ju också.
Ska ta en sväng i morgon förmiddag ,hittade lite småskaer som ska inhandlas då hade jag tänkt.
Ha en riktigt fortsatt trevlig helg !
Ses och hörs! Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Sussi

Sussi

11 juli 2009 13:09

Jag väljer att inte gå på marknader så ofta (ibland är det ju ändå kul) för jag tycker alla står och säljer samma grejer.. Dom gånger jag har varit har det vart så.

Ha en fin lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 juli 2009 13:54

hihi du har så rätt så!! Nu fick jag min pool trots allt. Nu är det bara snabbt som ögat gå och lägga ut sand längs kanten så har jag mig ett eget hav med strand också hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
madde

madde

11 juli 2009 20:16

Vet inte exakt varför han dog, han hade rätt mycket fel på slutet, metastaser i lungorna bland annat, men tråkigt är det :(

http://snurrfian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards