Bearclaw

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 5 juli 2009 12:55

Igår eftermiddag kom det åskväder som inte var av denna värld regnen slog ner i backen och åskan den kom rätt tätt. Som tur är så är ingen av barnen här hemma rädda för åskan men däremot har man talat om att det inte är och leka med och det är farligt. Men jag vill inte ha barn som skriker och gråter för att de är så rädda. Så höll det på till midnatt det bara öste ner vi hade stora vatten pölar på tomten av allt regn som hade kommit. Man klagade på att det var så varmt ute nu tycker jag att det är rätt tråkigt att det fortfarande regnar ute. Fast de har lovat bättre väder framåt eftermiddagen om man skall tro på detta.


Barnen har det varit fullt ös på sedan 06.30 sen har man varit uppe lite då och då i natt både för att se att valparna och Gaby hade det bra och vaknat av regnet. Men det är tur att man är en som orka med detta min man hade varit slut redan och det var han visst och sant i går. Men killar har inte samma tålamod eller ork att inte få sova så många timmar åt gången. Tycker det är bra att vi är olika för det är vi verkligen.


Man prata om jämställdhet det tycker jag att man skall ha om både en man och kvinna har tex samma jobb och mannen får mer lön helt fel!! Däremot så kan vi inte riktigt göra samma saker eftersom en kille är byggd på ett sätt och vi kvinnor på ett annat. Och tyvärr så finns det jobb som inte vi kvinnor kan jobba på grund av styrka och det är inte fel tvärtom vi kvinnor kan ju föda barn och de kan inte männen. Jag tror lite på när vi har kommit så långt att vi förstår att vi är olika och inte kan lika saker så blir det jämställdhet ännu mera. För tror inte att jag inte tycker att vi kvinnor skall få mäns jobb eller vad man skall kalla dem för det är helt okej. Det jag tycker är viktigt är att vi förstår att vi är olika och det är ju bra.

HA EN SKÖN SÖNDAG, KJAMEN

  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards