Bearclaw

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 28 juni 2009 13:54

Då var den långa väntan äntligen över. Gaby fick i fredags 4st valpar varav 2 gick bort. Det blev lite långdraget och valparna var stora. De låg mellan 700gr och över 1kg. Men det är 2 friska valpar som ligger hos sin mamma Gaby, och hon tar väl hand om dem. En hane och en tik som är helt underbara. De mår jättebra och sköter sig som valpar skall göra i den åldern.


Även vår kära väns tik fick en stor frisk valp. Både valpen, som blev en hane, och mamma Tea mår bra. Även här så är Tea en underbar mamma. Hon vet vad hon gör(ler). Så ett stort grattis Tea, till din goa valp. (Ekoxenskennel).


Sen vill jag TACKA Maya som var så snäll och hjälpte Gaby när det var så jobbigt för henne. Ja naturligtvis så hjälpte hon även mig och Harry med goda råd m.m Så TUSEN, TUSEN TACK till er båda på Ekoxens kennel att ni finns! Ni är toppen, bara så att ni vet det!!!


Ha det så gott nu kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 28 juni 2009 06:54

Det är fortfarande varma dagar i går orkade jag knappt inte vara ute det var lite för varmt. Men som tur är så kan man välja så jag och lill dottern var lite mer inne:) Hade även besök i går det var jätte trevligt tusen tack för titten och det blev tårta på fika menyn. Det var ingen av barnen som blev ledsna äver detta precis. Satt och små pratade lite sen körde de så ännu en gång tusen tack för titten:)

Hundarna vet inte heller vad de vill vara någon stans utan de vill ju vara där vi är. Och när barnen är ute vill de också vara ute men är någon inne då också ja det blir lite svårt för djuren de vill ju ha alla under kontroll. 

Annars är det som vanligt fullt upp med allt man är ju inte sysslo lös när man har barn och djur. 

Idag skall sonen spela fotboll det är deras sista match hoppas det skall gå bra för dem. Själv så är det tvätten och lite städning som står på min lista, Harry håller på med att snickra och mecka motorcykel så det finns att göra.

Sen skall jag se om jag kan fixa mig en ny telefon i morgon för min mobil är helt sjuk. När min mamma kom och skulle lämna sonen som hade varit hos henne, så undrade hon om jag inte ville svara när hon ringde. men  det har inte ringt eller kommit något sms jag fick visa henne telefonen. Nej nu vill inte den heller vara med man blir ju så trött när inget vill fungera. Men jag får ju en ny telefon då kankse det skall fungera lite bättre för man vet ju aldrig.

Ni får ha det så gott ska ikväll gå in och titta in hos er för att se hur ni har haft det:) Sköt om er och ta vara på er, kjamisar

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards