Bearclaw

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 3 juni 2009 19:52

Ja då var det redan kväll och de 3 minsta ha jag lagt i sina sängar, ska strax ropa in 9-åringen för han vill bli klippt. Har nämligen klippt av håret på 2-åringen, 4-åringen och 5-åringen redan de tycker nämligen om att ha så lite hår på huvudet under sommaren. Och detta vill ju även 9-åringen så i kväll så blir det hans tur.

Idag har jag inte hunnit med att måla hundrummet så det får bli i morgon. Däremot har jag fixat min tvätt, dammsugit, torkat golven och fixat lite mat till kidsen och även gjort fika. Jag bakar nämligen mycket själv tycker det blir godast, men även vi kan köpa hem lite kakor. En vän skulle ha kommit på en kopp kaffe men fick förhinder så vännen missade den goda kakan som vi mumsade i oss:) 

Här är en bild på kakan vi fikade på i kväll:

Jag hade även bakat bullar för ett tagsen men dom finns det inte ett spår av. Man hinner baka dem och knappt i 2dagar fick man se bullar sen var de slut. Tänkte se hur dagen ser ut i morgon om man orka att ta en bullbakning. Så här bjuder jag er på mina bullar:

Ha nu ett toppen kväll och sköt om er, många kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 3 juni 2009 12:54

Onsdag och vädret är inte så bra vet inte vad det vill göra regna eller att solen ska skina. Men det är lite jobbigt eftersom en annan är mycket väder påverkad så jag blir så trött av åligt väder och när det åska så får jag ont i huvudet. Idag så har jag hållit på tvätten sen ska jag måla hundrummet. Just nu så öser det ner ute inget kul.


Lyssnade på teven igår tror det var på nyhetsmorgon på tv4 de pratade om vargen. Jag förstå dessa människor som har blivit drabbade av vargen att de inte vill ha dem på husknuten. En annan då som inte har varg här nere vet inte riktigt hur man skulle ställa sig i den frågan om man levde ihop med dem. Men vi har ju räv och lokatt som är inpå husknuten och de får gärna vara jag vill ju inte att våra djur ska råka ila ut, men de har ju rätt att leva de med. Tänk om djuren kunde skjuta ut oss människor då hade det inte varit många människor kvar (tror jag). Jag tycker då att alla har rätt att leva men naturligtvis tycker jag inte att det är okej när te.x vargen går in och skada fåren m.m Men frågan är hur man skall göra så att alla får sin plats i naturen för vi alla har ju samma del av den. Själv tycker jag att vargen är ett vackert djur och sen kommer våra hundar därifrån, så jag är ju jätte glad över att vargen finns. Ja det är inte lätt att vara alla till lags men jag hoppas verkligen att man kommer på ett bra sätt så inte vargen dör ut, det skulle vara jätte trist.

 

Ha det gott mina vänner och va rädda om er man vet inte vad som händer i morgon, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards