Bearclaw

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 18 maj 2009 19:28

I helgen har det varit fullt upp med allt vi har städat ute och inne eftersom vi har hade konfirmation i söndags. Var så glad eftersom solen sken igår och vädret var helt okej det är alltid lättare när det är fint väder så barnen kan vara ute och leka. Även i lördags så var vädret jätte bra då städade vi tomten och huset. Barnen var ute och lekte hela dagen och fram till vi skulle gå in och lägga sig så det fick bli grillat. Vår 9-åring var på fotbolls match hela lördagen så han hade med sig fika och fick lite pengar så han köpte lite av varje. På kvällen sen så gjorde vi smörgåstårtor och det blev ju bra även denna gång. Och som vanligt när en annan gör något så blir det sent på kvällen/natten innan man kommer i säng. Gick upp igen kl:06,00 för att börja med att ge dottern mat och sen ta fram allt som skulle vara på smörgåstårtorna och börja fixa. Sen fick det bli 2st landgångar som vår ena svärson och sonen skulle få att äta. Sen var det bara att börja med pajen som jag skulle bjuda på till kaffet, det blev rabarber paj. När allt var fixat så var det bara att se till att alla barnen hade kläder på sig och de små hade torra blöjor hundarna stängdes in i hundrummet. Och Fabian fick vara i halen, hade tikarna varit lösa så hade det bara varit att städa när vi hade kommit hem. Och man kan säga det ville inte jag göra. 15-åringen som skulle konfirmeras var redan på plats, så när vi kom var det hur mycket folk i kyrkan som helst. Det tog 1 ½ innan allt var klart då kan man säga att barnen började klättra på allt de kunde hitta, men de var jätte duktiga trots den långa tiden som det tog.


Det värsta var är vår ena son sa, mamma kissa lillasyster där nere i rumpan? Och jag svarade ja det gör hon. Och han fortsatte och prata om lillasyster, sen sa han var det därför ni inte köpte lillasyster en snopp?? Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra för jag satt bara och svalde och svalde. Jag skrattade inombords så jag visste inte vad jag skulle ta vägen och detta säger han till mig i kyrkan som var fullbokad med folk. Ja vad får barn allt ifrån?! Men han satte lite ljus i min tillvaro för även en annan började tröttna på att det tog så lång tid.


När allt var klart åkte vi hem och åt alla var mäta och nöjda pratade en liten stund sen åkte de hem. Och en annan bara njöt av att allt var slut, gick ut med barnen och tittade när de gjorde konster. Det var lite vad som hade hänt här i helgen, ha det gott och kjamen på er.


P.s Hunden Tindra har kommit hem till sin ägare igen.

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards