Bearclaw

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 12 maj 2009 07:11

Tisdag morgon och jag just satt en fralldeg på jäsning det är nämligen vår tur att ta med oss fika till barntimman. Däremot så vet jag inte vad jag skall baka mer så jag tänkte om jag sätter mig ner och skriver lite så brukar jag komma på vad jag vill göra.  Och en kopp kaffe får man ju inte glömma det är som pricken över i:et. Min man skulle testa att göra ett blogg inlägg han skulle ha gjort det redan i går, men hade inte riktigt tid så det får bli idag.


Vad ska jag ta upp för något idag: Jo jag vill börja med att tacka alla som skrivit ett inlägg på vår blogg, det är alltid roligt om det är någon som skriver en rad eller två, Så TACK!! Jo det här med barn igen, varför spelar det någon roll hur många barn en person har egentligen. Jo, orsaken till att jag tar upp detta är att vi har 9st barn, och ni ska veta vad man får höra när man har så många. -Gör ni inget annat? -Ska ni föröka världen själva? -Ni måste vara rika på alla dessa barnbidrag m.m För det första så blir man inte rik på barnbidrag det är inte gratis att ha barn precis, men hur kan man ställa en sådan fråga… Det här med: -Gör ni inget annat, jo vi gör en massa andra saker det är bara det att VI har valt att ha så många barn och skulle aldrig fråga någon annan om det var okej. Det som jag tycker är viktigt är vi tar hand om ALLA våra barn och ställer alltid upp för dem. Det är det som är viktigt tycker jag och min man. Men man kan ju få lida när man har många barn te.x då när vi var uppe i en vårdnads tvist så anmälde mister-X  oss för att inte ta hand om barnen. Och i sådana lägen tror jag att soc titta extra mycket på en annan, bara för att vi har så många barn. Men de hade inget att anmärka på, barnen mådde toppen det fanns inget att klaga på. Men jag tror inte att det hade varit en sådan cirkus om vi inte hade varit så många i vår familj, för jag vet familjer som har varit 2barn2vuxna och de har inte tagit hand om sina barn. Och då har de blivit anmälda ett x-antal gånger utan att ens fått ett besök..  Det som gör mig lite ledsen varför säga något om det inte är något snällt, nu bryr vi oss inte om vad andra tycker och tänker. Men det är lågt att yttra sig om just sådana saker när det finns föräldrar som vill ha fler än3stycken. Jag själv tycker att det är väl upp till var och en eller???? Vad är det som säger att just 2-3barn är det som är rätt?? Nu kommer jag dit igen vi är olika detta gör att vi tycker olika och gör olika men det är ju toppen för tänk er om vi alla skulle tycka tänka lika Usch vilken otäck känsla. Och idag är det ju inte så ovanligt med många i familjen eftersom man kan skiljas och hitta en ny partner och har då båda barn så blir man ju många. Jag tycker en familj ska vara precis så som man tycker vill man ha 1barn så har det eller vill man inte ha några barn är detta också okej man måste göra det som känns bra för just en annan. Ha en jätte bra dag här skiner solen så man blir så glad, stora kjamen på er ALLA

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards