Bearclaw

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 9 maj 2009 10:28

Då har det här med mitt tänkande och som sagt ibland blir det mycket av den saken. Och då är det allt från himmel till jord som rusar runt i huvudet på mig. En vän ringde i går talade om att hennes vän ligger inne på förförlossningen hon åkte in pågrund av en blödning. Innan denna blödning så har hon sipprat fostervatten hon är i ca v25 idag. Nu ligger hon där inne bland andra mammor som har lite problem. Det som jag tyckte var hemskt var att de tänkte lägga henne bland de mammor som hade ca2dagar kvar att förlösas. Hur Fan kan man göra så där ligger hon och vet inte ens om hennes barn kommer att klara sig. Det är ju verkligen toppen hur man låter en människa lida hon ligger där med sorg i hjärtat och har ingen aning om deras familj ska bli fler. Men hon fick till slut ligga bland de mammor som var lite mer tidigare än att de ska ha barn just nu. Jag lider verkligen med hela familjen för de vet ju inte om de ska glädjas eller om de ska sörja. Barnen väger ca 500gr så det är inget stort barn de har ju tyvärr inte så stor chans att överleva, men de kan ju idag rädda barn som är bara några veckor vilket jag inte vet om det är ett under eller ej. Men för deras skulle så själv klart hoppas jag att deras barn skall få chans till ett bra liv. Nu hoppas läkarna att barnet ska stanna ett tag till men de vet ju inte om det går att få barnet vill stanna kvar. Så varje dag är just nu en stor seger. Jag vill bara säga att jag ger er en ängel som skydda era barn så det blir som ni alla har tänkt er.


Ha en bra dag och var rädda om er för som jag har sagt så många gånger man vet aldrig vad som väntar en i morgon. Kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 9 maj 2009 01:32

Då var det lördag vad man skall göra idag det blir väl att fortsätta med hundrummet. Nu är mattan på plats nu skall väggarna panelas vi ska bröstpanel sen skall jag måla resten däremot så vet jag inte vilken färg jag vill ha. Det finns så mycket färger och många är ju fina men jag vill ha mjuk färg det skall vara skönt att vara i rummet. Det är så tråkigt väder ute det regnar ändå så tittade jag på vädret och de visade sol. Jaja inget man kan tyvärr göra något åt. Åter till jobb på rummen sen måste jag fixa skivor till lillhallen så den blir täckt. Då kan jag även spackla och måla fundera att ta samma färg som jag väljer till hundarnas. Det är bara det att lillhallen är så liten så det känns så dumt att köpa färg enbart till det lilla.  Men vad nöjd man känner sig efter man har fått lite klart. Kjamen på er

Av Rosie-Marie & Harry - 9 maj 2009 01:28

Har tänkt på en sak det är så mycket prat om vad man skall äta det ena programmet efter det andra angående hur man går ner i vikt. Men jag köper att all denna snabbmat som man köper inte är bra om man äter det ofta. Men någon gång ibland tror jag inte är farligt men vi måste röra på oss lite mer. Vi sitter nog still för mycket vårt samhälle är lite på det sättet att vi inte behöver röra på oss så mycket.

Själv älskar jag mat men jag äter tills jag är mätt visst och sant så kan även jag äta lite för mycket ibland men det blir mer och mer sällan. Och vi försöker sitta ihop alla i familjen och där sitter man kvar till alla är klara. Vilket jag tror att man smälter maten bättre eftersom man sitter i lugn och so och äter sin mat. Nu tror jag inte att vi är ensamma om detta men jag vet att många inte gör så. Sen är jag sten hård som mamma att barnen här hemma ska ut och röra sig om vädret är okej. Sparkar även ut våra tonåringar så de rör på sig men som sagt vårt samhälle ser inte ut som det gjorde när jag var i tonåren.

Vi hade ingen dator på våra rum där vi kunde sitta och chatta med våra vänner. Ville vi träffa våra vänner så var det bara till att gå ut, men det behöver inte tonåringarna göra idag de kan sitta på sina rum och prata med hur många som helst. Utan att röra på sig och tro inte att jag är emot teknologin för det är jag inte. Men det ska inte vara så att teknologin tar över vår hälsa och vårt liv te.x utan man ska ju göra något bra av det.

Och även här bara för att en sak passa mig så kanske den inte passa dig vi är ju olika vilket är toppen. Men åter till maten jag tror att all detta prat om att inte äta ditt och datt inte är bra för våra barn. För de ser också vad som visas på teven ser all denna reklam där man skall äta detta för att inte bli tjock.

Vad fanken tog instinkten vägen här??? Jag lagar mat med grädde i eftersom jag tycker att maten smakar så mycket bättre med det i. Och vill vi äta en pizza en fredag eller en lördag så gör vi det. Men skulle vi äta pizza varje dag eller varannan då tror inte jag heller att det är bra.

Men jag tror att så länge mat äter det man vill äta och äter maten i lugn och ro så man verkligen tuggar maten och lägger ner sina bestick för varje tugga man tar och naturligtvis att man rör på sig. För mår man bra då mår kroppen bra sen är allt som en naturlig sak det kommer av sig själv.

För jag tror att all denna kampanj gör att folk blir deppiga när de ser sig i spegeln. För hade jag inte för mycket mage och då kanske personen är smal som en tråd. Sen de som är lite mer kraftiga varför slå på folk alla vill inte vara smala och en del mår riktigt bra då kan väl de få göra det. Och de som vill ha hjälp pågrund av att det har blivit farligt de måste vi själv klart hjälpa.

Men jag tror att om samhället hade varit lite lugnare så hade det inte varit så mycket problem med vad vi äter. I denna fråga finna det mycket kvar jag hoppas bara att vi inte låter det gå för långt…. Ha det gott och var rädda om er

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards