Bearclaw

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 8 maj 2009 09:09

Fredag och jag orkade inte skriva i natt var och visst och sant vaken men det fick va i natt. Just nu är det fullt ös här hemma alla barn är vakna som är hemma och de som ska till skolan är där. Just nu så tittar de på ett jätte mysigt barnprogram där de sjunger och dansa mycket alla barnen bara älskar dans och musik. Men samtidigt så är det väl inte så konstigt för jag har dansat under hela mina graviditet och det har varit tills jag skall ha barn. Mina kursdeltagare har sagt många gånger att jag inte är klok men det är jag inte. Men jag har alltid rört mig och är i den sorten som inte är sjuk under graviditeten visst och sant har man haft lite ont men det är inget som jag pratat om så mycket. Sen har jag alltid mått så bra av att just röra mig och dansa älskar jag att göra. Det som kan göra mig lite ledsen är unga tjejer eller många av dem som skaffa barn idag( nu menar jag inte ALLA) är så fixerade av böckerna och vad som står där. Jag var ung när jag fick min första och läste mycket men jag bildade mig en egen uppfattning av min graviditet. Jag har många runt mig som har fått barn är med barn och man hör de säga så kan man inte göra för så står det inte i boken. Då blir jag lite ledsen för varför tror man att bara för att någon har haft det så och då gäller det mig med. Jag har haft 9stycken olika graviditeter och då menar jag olika för ingen har varit den andra lik. Jag kunde visst och sant kunnat skriva en bok men det är ju mina erfarenheter. Och böckerna som finns är ju bara så här kan det vara och inget mer. Vi har fått barn i alla tider och för så kunde man det med vi mammor har det i blodet. Det man skall göra är att låta instinkten ta sin roll men det gör man inte utan man läser och läser. Det bästa rådet jag kan ge är man gör det som känns bäst för en, för så länge man gör det blir allt annat bra med. Sen kommer vi då till förlossningen där man har hört hur andra mammor skrämmer andra med sina upplevelse och menar på att så är det för alla. Hur fan ursäkta mitt språk kan man säga så. För även här så är inte den ena förlossningen den andra lik. En del har det lite jobbigt och en del har det super lätt men det är ju inte så konstigt vi är ju olika. Och en sak till det är inget fel att ta till hjälpmedel om det gör ont för det finns visa som anser sig att man är bättre om man inte ta till hjälp. Men det handla inte om vem som är bäst utan man gör det som känns bra för just dig.. Lika dant med detta med barn uppfostran man kan inte läsa en bok för att kunna fostra sitt barn för alla barn är olika man kan ta till sig råd är ju helt okej men att läsa en bok och sen göra som det står det går ju inte. Man kan ta lite här och lite där och sen ta lite som man själv känner är bra för just mitt barn. Här hemma går det inte att göra lika med barnen för de är ju olika personligheter så är det bara. Sen att dela erfarenheter är inte fel men man gör ändå det som är bäst för just en annan.

Sköt om er kjamen återkommer gärna i detta en annan dag nu måste jag ta i tu med allt som skall göras här hemma. Ha det gott kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards