Bearclaw

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 4 maj 2009 15:00

Vi vill visa er hur hundarna ser ut vi kommer att visa mer bilder på dem om det blir några valpar:)

Den översta bilden visa Gaby

Och den andra Emil

Av Rosie-Marie & Harry - 4 maj 2009 14:43

Tal om något mycket roligare än djurmisshandel.

Gabriella Van´t Pachthof

Har parats med

Ekoxens Omer Emil


Sen vet vi ju inte om det finns några valpar men vi hoppas det och alla andra som också har parat sina djur vi håller tummen för er. Vad har hänt mer här idag jo tyvärr så har 15-åringen blivit förskylld han var så ledsen när han kom in till mig. Han skall nämligen praoa idag och detta har han längtat till i flera veckor så nässpray och lite häxkonster som vi har fått av vår häxdoktor får det bli.. Sen hoppas jag att han skall piggna till innan veckan är slut. Barnen har varit ute och lekt mellan regndropparna just nu vet de inte riktigt vad de vill vara ute eller inne. Ska göra en paj till efterrätt idag har nämligen lite deg över så det fick bli en paj. Hade först tänkt att fixa en sats bulldeg men jag vet inte om jag orka det just nu. Måste även ta och dammsuga och torka golven för det är rätt skitigt eftersom att det har sprungits fram och tillbaka ut och in. Men det är ingen mening att gråta har försökt men det blev inte renare än då. Har även fixat all den rena tvätten som var klar jag är lite löjlig så jag stryker allt utom strumpor och kalsonger, trosor där går min gräns men allt annat kommer i strykjärnets väg. Nu sitter jag däremot och undrar om jag vågar hänga ut tvätten som är tvättad det har ju inte kommit mycket regn men med min otur så blir det väl ösregn då. Nu får ni ha det så bra kjamen från oss.

Av Rosie-Marie & Harry - 4 maj 2009 08:27

Ja då var det vardag igen, ledigheten går så fort fast det gör ju vardagen med och man blir bara yngre och yngre (hahahaha). Blev så arg i går, satt och tittade på Animal planet och på djurpolisen de gör ju ett underbart jobb. Men återgå till varför jag blev så arg, det var nämligen så att polisen skulle göra en razzia för de hade illegalt hundslags mål i ett hus. Och när de kom dit så var det folk överallt som stod och såg på när en av hundarna fick så mycket stryk. Det var som ett blodbad, hur (ursäkta mitt språk) men hur fan kan man tycka att sådant är okej. Och den hunden som fick så mycket stryk kunde inte vara gammal så den hade ingen chans mot den andra hunden. Och där står vuxna som egentligen ska skydda sina djur än skada dem. Det är inte meningen att ha ett djur på ett sådant sätt att det ska skadas. Att det finns folk som kan acceptera att se sina djur bli skadade måste ju ha ett fel någonstans. Skulle te.x våra hundar börja slåss så står man väl inte och titta på. Ånej skulle aldrig acceptera att något sådant skulle ske. ÄR DET SÅ ATT NI SER NÅGOT SÅDANT SÅ VET NI VÄL ATT DET ÄR VÅRAN SKYLDIGHET ATT ANMÄLA DET!!! Jag ser fortfarande bilden på denna lilla hund i mitt huvud, den var helt söndertrasad i nacke o örat m.m Och när hunden kom väl kom i till veterinären så kämpade den för sitt liv men tyvärr så efter 2dagar gick hunden bort.

Både jag och min man är sådana personer som tycker att man hjälper dem som inte kan försvara sig själva som just djur och barn bland annat. Och ni ska veta att vi blir så berörda av misshandel, för det är vad det är.

Ha det bra och se er om kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards