Bearclaw

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 1 april 2009 08:05

Då var onsdag och 1april och det är 12årsen jag och Harry gifte oss det som var så komiskt var att ingen trodde oss. Vi gifte oss borgligt och vi var inte många som visste det vi ville ha det så det kändes bra just då, men vem vet man kanske gifter om sig och gör det lite större. Igår var jag ute och räfsade på tomten fy katten vad mycket skräp som ligger. Det är små bitar från leksaker som hundarna har bitit sönder och barnen slagit sönder och sen kvistar och löv. Och när det ligger överallt så blir det så mycket. Så nu några dagar fram över skall det städas och jag skall köpa hem ett lass jord så jag kan så lite mer gräsmatta. Får väl skaffa lite elstaket så inte hundarna springer där för då blir det inte mycket till gräsmatta. Men jag skall inte skaffa mer rabatter har en och tycker det räcker visst och sant så älskar jag blommor men just nu så tycker inte jag att jag har den tiden för att rensa. Ska däremot ha blommor i våra blomlådor till altanen skall även köpa ett frukt träd vet inte vilket än. Ska även ha jordgubbar hallon m.m till barnen de älskar att kunna gå och plocka och kunna äta det på en gång är ju inte fel. Ska även be de stora killarna hjälpa till att rensa på baksidan så vi blir av med allt som vi inte skall ha kvar nu. Vi skall även börja med de små barnens rum det skall bli skönt för då slipper jag ha 2-åringens leksaker i storarummet. Och han kommer att få kännas sig större när han också får ett eget rum. Vi ska riva panelen som sitter på bodarna så vi kan fixa ordning dem skall panela om hela huset nu i sommar det skall bli roligt och se hur fint det kommer att bli. Nu är det så det ser inte mycket ut när man ser det utifrån men när man kommer in så är det fint. Kan vara roligt om det även kan se något ut från utsidan med. Ja det är mycket som man skall göra nu är det upp till mig att se till att det blir gjort min man som sagt är jätte duktig att fixa men att organisera sig är inte så bra men det är jag toppen på så det blir min uppgift. Såg på vädret på nyheterna och det skulle bli bra väder i dag med så det blir att man är ute och fixa så mycket vi hinner innan Harry åker till jobbet. Jag skall ju fortsätta men det som man måste vara 2st på får man ju fixa när han är hemma. Får baka lite fika med så vi kan sitta ute och ta en fika barnen tycker att det är så mysigt att vara ute med oss.

Nu får ni sköta om er och hoppas ni får en bra dag ni med, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards