Bearclaw

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 29 mars 2009 21:09

Idag var det lugnt jag steg upp gjorde ordning vår lilla dotter började baka en kaka satte in den i ugnen, gick in och väckte Harry. Började brygga lite kaffe sen kom Harry upp tittade lite konstigt på kök klockan. Sen så bara skrek han klockan är ju inte 07.30 utan 08.30 vi hade glömt att ställa om klockan. Ni ska veta att det blev fart här hemma Harry försökte få tag i vår 15-åring men det lyckades inte. Så han satte sig i bilen för att hämta honom han hade nämligen lovat att passa hans syskon medans vi var iväg. Och jag försökte få med mig det som behövdes till hunden men det blev ingen frukost utan när väl Harry kom hem så fick jag ge honom instruktioner vad som skulle med på mötet han skulle på. Men han var snäll och följde med mig ner till BräkneHoby Senyaya ville inte vara med alls det här med så många hundar var inget kul. Men det gick bra till slut vi tog en liten runda innan vi gick in till ringarna. Möte en annan vän som kom ihop med hennes man och deras 2hundar som hon skulle ställa ut. Väl inne så träffade vi de som har Newtons kennel de ha också systern till Senyaya, måste säga att Doris som systern heter de var jätte lika varandra. Men Doris var mycket kolare än vårt yr väder. Gick även bort och hälsade på Eklövens kennel ägare de hade många hundar som ställdes ut alltså hundarna kom ifrån deras kennel. Det var jätte trevligt att träffa dem alla sen åkte Harry till mötet och ägarna i Ekoxens kennel kom det är ju där vi har köpt vår kära Senyaya. Det kändes lite konstigt när hon inte hade några hundar med sig för han brukar ha allt med sig på en hundutställning. Och det är toppen skulle man ha glömt något så fixar hon det HON ÄR TOPPEN på att fixa. Väl inne i ringen så tyckte jag det gick bra för värken jag eller Senyaya hade tränat ihop utan det var fösta gången för oss båda. Vi kom på 3:eplats vilket jag är jätte nöjd med Doris hon kom 2:a så Grattis på dig igen. Och ett stort grattis till Lilla Björnens Denise Grey till 1:a platsen. Och själv klart ett stort grattis till Tyson det gjorde du bra. Och förlåt ägaren till Tyson jag glömde säga hej då det var inte meningen. Sen bar det som sagt hem fick åka med de från Ekoxens Tusen tack för liften. Väl hemma så var det att brygga lite nytt kaffe och prata lite med barnen får vi väntade på Harry som var på möte. Vi skulle nämligen hälsa på vår äldsta dotter och svärsonen. När han kom hem så bar det iväg till dem var där ett stund 15-åringen och 2-åringen blev klippta av stora systern ni ska veta att 2-åringen var mycket stolt liten kille han satt som en ljus under hela tiden. Han var super duktig sen blev han fin så en mycket glad kille åkte därifrån sen. Väl hemma var det bara att fixa lite mat och barnen gick ut och lekte. Jag och Harry plockade ordning lite innan vi åt. Ja det var lite vad som hände hos oss. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll. Kjamen


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards