Bearclaw

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 2 mars 2009 11:24

Då var det måndag och vädret är grått och trist blir så ledsen och seg av detta väder. Och inte tal om hur blött och kladdigt det är ute hundarna är som rena geg magneten (suck). Så man får ha trasor i beredskap sen har man grus över hela huset.

I går: Så badade vår 2-åring i leran han hade ju kul men en annan började nästan att gråta när man såg honom. För bara häromdagen så var alla 3pojkarna leriga från topp till tå det bli lite tvätt när de skitar ner sig på detta vis. Och när 2-åringen kom in jätte glad men lera över hela honom ja det var bara att ta av honom kläderna och tvätta av honom. Och lägga kläderna på tork innan man kan lägga dem i tvättmaskinen. Harry och den äldsta sonen började i vårt nya sovrum reglade upp rummet sen ska han börja lite idag med. Och den andra sonen hjälpte mig med en sak som jag ska ha på toaletten så den blev hel. Det blev jätte bra. 5-åringen bakade en paj som vi fikade han var så mallig. Sen vill jag tacka för receptet som vi fick i fredags, det blev jätte gott och till vår förvåning så åt alla barnen det.

Hela helgen har jag fixat med tvätten ligger lite efter med den och den minska ju inte den växer hela tiden. Så jag har haft en race så det ska minska lite så man kan se en ände inte för att den vara så länge men liten stund. Och jag är en sådan person som stryker allt utom underkläder tycker att det går lika fort. Idag får jag se om man skall kunna tvätta overallerna får se om man får bort gruset.

Det som händer idag är att jag skall hämta mina glasögon bland annat sen måste jag fortsätta med tvätten. Sen får jag förbereda lite inför kursen i morgon. Har även skrivit ett brev till alla föräldrarna i vår sons skola. Det är nämligen så att en enda förälder har bestämt att lärarna ska få en spa-upplevelse och det är ju inte fel. Det som jag blir så arg på är att hon har själv bestämt detta och ringt runt alla och pengar. Jag personligen tycker att barnen ska få göra något för personalen för det är sista terminen som de ska gå på skolan och ha med personalen där att göra. Då anser jag att barnen kan te.x fixa mat underhållning m.m ute på skolan till dem. Och att de gör en minnessak till var och en av dem. Och att vi filma ute på skolan och under resans gång och ge dem en dvd-film. Det tycker jag är minnes upplevelse för både personalen och barnen. Så nu har man väl ordnat ovänner när vår son delar ut breven i morgon i skolan. Kommer inte på mer just nu så ni får ha det så bra, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards