Bearclaw

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 18 februari 2009 09:29

Då var som vanligt onsdags natt morgonen vår 2-åring ville inte sova även dottern tyckte att det storebror gjorde va kul. Och måste man sova nej det tog flera timmar innan sonen somnade igen och då kunde jag även lägga dottern. Men det tog inte lång tid fören dottern vaknade igen och då upptäckte jag även att 2-åringen hade kissat utanför blöjan. Ja man får alltid jobb. Så det är bara att lägga alla sängkläder och madrassen i tvätten, detta gjorde att mina planer för den övriga tvätten gick åt pipan. Men jag kunde inte väcka 2-åringen han var helt borta så tyvärr så fick han sova vidare. Gick upp och då fick jag torka upp efter hunden i tv-rummet som sagt man har alltid att göra. Satte mig i tv-rummet och gav dottern mat och såg på tv då kom 2–åringen in satte sig hos mig men det tog inte lång tid fören han somnade –ja dessa barn. Innan alla de små pojkarna hade vaknat så var klockan redan 08.30 ja om man ändå fik sova så länge, det får väl bli när barnen är stora eller när man blir gammal. Vad händer idag förutom att jag måste tvätta allt i vår säng, vet faktiskt inte riktigt vad man skall göra det får väl dagen utvisa.

Igår:                    Bakade en kaka som jag fick ta i precis när jag skulle åka den ville nämligen vara i ugnen längre än vad jag hade tänkt mig. Åkte till Emmaboda hade min 2kurser de gillade kakan vilket är roligt de fick även deras dansbeskrivningar det ända som inte blev klart var skivan så den kommer nästa gång. Sen bar det i väg till Nybro till nästa kurs och även denna kurs hade jag repetition så de fick traggla danserna som jag hade lärt dem och vi höll på lite längre. Alla kunde inte stanna så länge med den större delen av deltagare var kvar vilket jag tycker är toppen. Ska även lära dem att läsa en dansbeskrivning och de ska få ordlistan som jag har satt ihop det är mycket som är beskrivit på svenska i den. Alla har ju inte lätt att tyda engelska det hade inte jag heller i början. Men ju mer man läste ju mer förstod man och jag är ju den som ta redan på saker. Och jag vill att alla ska förstå det de gör det är viktigt för mig, ska även se till att min andra kurs kan tyda dansbeskrivningarna med.

Ha nu en fortsatt bra dag, kjamen på er.



Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards