Bearclaw

Alla inlägg under januari 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 9 januari 2009 16:02

Lille Kalle Var i skolan och fick en fråga av fröken: - Om det sitter tre fåglar på en telefonledning och den ena blir skjuten. Hur många fåglar sitter kvar på ledningen? – Ingen, svarar Kalle, eftersom de andra blir rädda och flyger därifrån. – Jag gillar hur du tänker, men det är ju inte riktigt rät säger fröken. Då räcker Kalle upp handen och säger: - De sitter tre damer på en bänk och alla äter glass. Den ena biter på glassen, den andra slickar medans den tredje suger på sin. Vilken av damerna är gift? Fröken tänker länge och väl innan hon svarar: - Ja det är väl hon som suger på glassen. – Nja, säger Kalle. Det är allt hon som har vigselring på fingret. Men jag gillar hur fröken tänker!

En kille kom in på en bar, beställde en öl och satte sig vid ett bord. Sen började han tala: - F-f-förbannade t-telia, sa han. Detta upreppade han tiotal gånger. Samma mening. Då blev bartendern nyfiken, gick fram till killen och frågade: - Varför sitter du här och säger förbannade Telia hela tiden? – Jo, sa killn. Jag r-r-ringde t-t-till T-t-telia idag och f-f-frågade hur m-mycket det k-k-kostar att ringa t-till Amerika och d-d-då säger de j-j-jävlarna att ``F-f-för d-dig blir det nogb-b-billigare att resa d-dit.

 
Av Rosie-Marie & Harry - 8 januari 2009 13:56

Barnen var ute hela dagen igår och åkte pulka och jag och Harry bakade lite frallor som vi åt till kvälls maten. Innan vi gräddade bullarna så klippte jag alla fyra killarna de blev jätte fina, 9-åringen gick och duschade och de andra tog på sig pyjamasen. Sen blev en liten familjefilm som underhåll oss under tiden vi åt sen var det bara att lägga alla barnen.

Nu är allt som vanligt igen skolan har börjat och man håller på att komma in i allt igen som man bruka göra innan lovet. De stora killarna körde moped till skolan förstå inte hur de kan hade frusit om jag hade kört. Men tydligen inte de hoppas bara de tar det lugnt hem idag eftersom det snöa ute och blåser skit kallt. Det som är så jobbigt är att det är så kallt om nätterna och på dagen är det nästan plus ute. Är både svårt att hålla jämn temperatur inne för man skruva ner värmen och man skruva upp den. Men som en del säger det skall inte vara lätt eller? Nej nu får det vara slut på mitt gnäll

Hundarna bara älskar att vara ute med barnen allra helst Senyaya varje gång de är ute och inte hon gråter hon vid dörren. Och så gör hon inte när te.x jag går ute. Gaby och Senyaya leker som bara den när de går ut de springer runt runt. Det ser ut att de har roligt Fabian vill gärna vara med men han är lite hård hänt så allra helst Gaby gillar inte hans stil medans Senyaya bryr sig inte. Man får ju säga till Fabian så han tar det lite lugnt med dem. Men Gaby gillar bättre när Senyaya och hon är ute själva då kan hon leka. Ja dessa djur de för sköna vill jag lova. Nu får ni sköta om er, kjamen på er

  
Av Rosie-Marie & Harry - 6 januari 2009 21:49

Då var det barnens sista lov dag och det trodde jag inte hade det inte varit för vår äldsta son så hade jag inte trott att de började skolan fören nästa vecka. Men som tur var så gick jag och tittade hade varit lite pinsamt att missa skolan.

Igår var jag på kurs för linedansen vi åkte hemifrån på morgonen och kom inte hem fören efter midnatt. Men det var mycket roligt och man fick lära sig mycket nytt som jag skall ta med till mina dansare. Sen tränade vi danserna som vi i alliansen hade kommit överrens om i lördags mötet för instruktörerna. Så även där gick en hel dag för möte fast det är roligt att få träffa folket som man inte umgås med så ofta. Fast i lördags var vi på hemma plan i Ronneby Var mötet, det jag var på i går låg i Sävsjö. Sen på kvällen sen var det öppendans så lite dans blev det allt igår tyvärr så hade jag lite ont i huvudet i lördags så jag tittade mest.

Tal om lördags vad det snöade det var så fint och inte tal om vad barnen och hundarna var glada när de var ute. Harry fick plocka ner pulkor och grejer och barnen de åkte på berget de hade varit ute i flera timmar. Tycker det är så kul att det fick komma lite snö så barnen får leka lite andra lekar. Och hundarna tyckte det var toppen att springa runt. Sen är det inte alltid så kul att köra bil te.x eller skotta infarten men det tar jag gärna eftersom barnen har varit så glada över snön.

Idag har vi inte gjort mycket mer än att mysa med barnen vi har suttit och tittat på filmer. Har varit lite hängig haft lite ont i huvudet igen och känt mig allmänt seg.

Orka inte skriva så mycket idag men jag hoppas jag skall känna mig lite bättre i morgon. Ni får ha en bra kväll och var rädda om er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 januari 2009 13:09

Då var det ett nytt år det kommer att ta en stund innan man lär sig säga 2009. Hoppas detta året blir ett riktigt bra år fast det blir ju lite vad man själv gör det till. Så vi får göra ett bra år av 2009 men jag kan inte säga att 2008 har varit dåligt det var rätt okej. Vi fick ju en söt liten ängel för ängel kan man verkligen säga att hon är. Vi har en sådan tur att hon fick vara hos oss eftersom det var så nära att hon inte skulle det. Man är verkligen tacksam över att få äran att ha 9stycken friska barn och vi gör allt för dem utan tvekan. Däremot får de göra sina egna misstag det kan vi inte göra åt dem fast ibland skulle man vilja det vill jag lova. Om det är något som har sårat dem då skulle man inget annat än att ta bort all smärta ifrån dem. Fast samtidigt så måste vi alla gå igenom visa faser här i livet det är ju så vi lär oss. Men som sagt är man lycklig lottad att ha så fina barn som vi har så tack för detJ

Måste även säga att jag/vi är så tackamma över våra vänner som vi har runt om oss, det är alltid skönt att veta att de finns. De är inte många men de som finns är riktiga bra vänner som man kan ringa om det är något. Samtidigt så ställer vi upp för dem det är ju så man skall göra ge och ta det är viktigt. Är även tacksam över våra fina hundar som vi har och har haft de är underbara var och en på sitt sätt. Och är glad över att Senyaya inte var rädd för raketerna som vi avfyrade nyår, hon brydde sig inte om det. Som sagt det är inte kul med hundar som är skott rädda min mamma hade en hund som var rädd han var ett nervvrak under nyår inte kul att se. Senyaya är rolig nu har hon börjat att gnälla när barnen är ute och leker. Tycker inte om att bara höra dem vara ute så hon får vara ute hos dem och det gillar hon vill jag lova. Tycker själv att det är toppen att hon vill vaka över barnen då vet man att ingen kan komma in på tomten utan att man hör det. Och bland annat att vi har hund är ju att man vill känna sig trygg när barnen är ute och leker, tyvärr så händer det så mycket skit. Fabian är också en bra vakt hund men han är gärna där jag är, men han vakta barnen när han är ute med dem. Gaby hon vakta men vet inte riktigt vad man ska säga om henne hon kan hon med men hon gör det på ett annat sätt. Men vi älskar våra djur och barn fast deras olikheter och det är ju så det skall vara man kan inte vara lika.

 

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards