Bearclaw

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 20 januari 2009 06:57

Tisdags morgon just nu är det rätt tyst i vårt hus tror att barnen är lite trötta, de brukar vara uppe med tuppen. Så jag sitter och njuter av det tysta innan alla vaknar. Idag skall jag baka till barntimman tror det får bli muffins och en fruktpaj med vaniljsås. Sen vet jag inte om jag även orka fixa lite frallor annars får jag köpa bröd. Det är roligt att åka dit varje tisdag barnen kommer till en annan miljö än hemma och de får pyssla med lite allt möjligt. En annan kan sitta och njuta medans de leker för det är inte mycket bråk när vi är där. Sen träffar man ju de vuxna som också är där vi sitter och prata lite om alt från himmel till jord. Min man skall köra oss dit eftersom han inte har fått ordning på våran bil, kopplingen fungera inte. Vi hoppas att få ordning den under helgen eller om vi hittar mig en ny bil. Jag har lite krav när jag skall ha bil. Den skall ha sätern så hela familjen får plats sen skall jag kunna ha våra hundar med mig och en vagn. Sen vill jag inte ha vilken bil som helst heller den ska se lite bra ut man vill trivas i den. Eftersom man kör rätt mycket måste jag ha en bil som är bra på alla sätt och vis. Har inte hittat någon speciell än det finns många fina så jag har lite att titta på. Ska strax väcka vår 9-åring hundarna skall få gå ut en runda till innan det blir rörelse här hemma. Vi skall även på föräldrar möte  i kväll till vår 9-åringens skola. De skall prata om hur det skal gå till när de ska stänga skolan. Själv vill vi inta att vår son ska gå i den skolan som de ska gå på. Tycker inte skolan är en bra skola från att gå i en skola med trygghet skall han få gå i skolan där man inte syns på samma sätt som man gör i den skola han gör idag. Och han behöver mer hjälp än andra barn och det känns så sorgligt när de stänger en skola som fungera och den går inte med minus. Detta möte ska bli intressant.

Nu skall jag väcka sonen och börja baka ni får ta vara på er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards