Bearclaw

Alla inlägg under oktober 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 13 oktober 2008 14:47

Igår var min pappa har varit här åt lite frukost ihop och pratade lite skit barnen är ju lite upp och ner.  Våra stora söner har varit hos kompisar och kommer hem under dagen det är alltid roligt när de har vänner och gör något ihop. Vi andra ä bara vi har varit lite sjuka det som är jobbigt är att det inte vill gå över hoppas bara det vill ta slut med denna sjukdom som är. Barnen har varit lite sjuka men det har gått över för dem medans jag och min man vill det inte släppa taget om en. Men man lever för hoppet att det skall gå över. Nej nu får det vara slut att tycka synd om sig själv. Barnen var ute hela dagen igår det var ju så skönt ute, vi åkte även en liten runda till vår mellan dotter och hälsade på. De hade nämligen gjort ordning i sitt hus och det hade vi inte sett det var jätte fint. Annars rullade dagen på inget särskilt hände, vilket kan vara skönt det med.

Vakande som vanligt tidigt gick ute med Gaby och Senyaya gav sen vår lilla dotter lite mat. Gick sen upp och väckte 9-åringen så han kunde göra sig ordning för skolan. Harry vaknade sen så han gick ut med 9-åringen till bussen. Drack lite kaffe gav hundarna sin mat tog ut dem på en runda de lekte som bara den ute. Tog in dem efter en stund ute Senyaya drack lite vatten sen gick hon och la sig hon var lite trött efter de hade lekt ute. Sköt om er så får ni ta vara på er, kjamen

 
Av Rosie-Marie & Harry - 11 oktober 2008 13:32

Då var det lördag det är inte klokt vad tiden rinner i väg tycker inte det var så långe sen det var måndag. Det är lika dant när man tittar på vår dotter som är idag 4månader gammal även här tycker jag inte det var så länge sen vi fick henne. Hon är en busig liten tjej tycker om när hennes bröder tittar och prata med henne. När ingen prata med henne blir hon sur, annars är hon en jätte glad tjej. Pojkarna däremot har kommit in i något trotts de gör inget annat än att bråka och slåss med varandra. Och är de arga på mig tex så får alla som står i vägen en smäll. Så det jag hoppas är att de ska växa bort fort som bara den, det är inget roligt när man hela dagarna hör skrik och bråk.

Sen har vi dessa busiga hundarna som också hittar på lite bus då och då. Senyaya som sagt bruka mer än gärna ta de små killarnas leksaker för att tugga på. Om det skulle vara ett gosedjur så är Fabian snabb och vill gärna leka med den. Gaby tuggar på det som Senyaya tuggar på det kunde vara något gott som hon kunde missa. Sen att matte eller husse säger ifrån är ju inget kul förstås. Sen har vi det här med tikar och kissandet ena stunden är Senyaya jätte duktig med att säga till när hon vill göra ifrån sig sen i den andra sekunden så kissar hon utan för varning. Jag säger bara det tacka vet jag han hundar(hehehe) ingen av våra hanhundar har gjort inne på det sätter som Gaby och Senyaya har gjort. Det som är skönt är att man vet det går över för eller senare. Men de är så underbara det är verkligen tripp, trapp och trull först kommer Fabian sen Gaby och sist och minst Senyaya vad som än är så bruka de komma i den ordningen.  Nu får ni ha en skön söndag ta vara på varandra, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 8 oktober 2008 12:55

Då är vardagen här med allt som har med alt att göra jobb, skola och kurser. Igår var jag i Emmaboda och hade motionsdans allt gick jätte bra, det tar alltid lite tid innan folk slappna av när det är nya människor. Men det är bättre för varje gång jag kommer dit, vilket är roligt när man har 1timmes bilfärd dit och hem. Var även och dansade squaredance tillsammans med vår 15-åring, vi var så kallade änglar ( det är de som hjälper till på en kurs). Detta var också mycket trevligt man fick tänka efter denna gång när vi dansade hade lite korsslutning men det är sådant som händer mig. Barnen börjar sakta bli bättre efter förkylningen även vi börja känna oss bättre, men det är jobbigt när det inte vill ge efter. Var på barntimme i går med barnen det var jätte trevligt tycker det är skönt att få lite avbrott i vardagen, och få prata lite med vänner.

Hundarna höll på att härja hela dagen i går som tur är så hör de på en när man säger till dem. Senyaya ville även leka med barnens lego och det är inte så bra, för verken hunden eller barnens leksaker. När man väl fick henne att släppa en bit tog det inte lång tid fören hon smög in i 3-åringens rum och hämta en till. Senyaya tyckte det var jätte kul för barnen jagade henne ju, och lite lek tackar hon inte nej till. För när Gaby inte orka med henne så går hon ut i halen och läger sig, och då vill hon testa barnen lite. Men hon är så duktig för när 1 ½ -åringen säger något så lyder hon honom men hon försöker att tugga på dem lite. Ja det är så roligt att se hur barnen och hundarna går ihop de är ett bra team.

Ni får sköta om er så mycket, kjamen på er

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2008 18:32

Ännu en dag med förkylning den vill inte gå bort, näsan känns som den bränns när man snyter sig och inte tal om huvudet det lilla man ha( så fick ingen nöjet att säga det hehe). Detta har varit i en vecka nu så man är rätt slut vill jag lova, och humöret är ju inte heller i topp precis. Nej nu får det vara nog att tycka synd om mig själv.

Idag har vädret varit helt underbart för det kan man inte säga om går dagens väder precis, det var katten vad det blåste ute och regnade.  Men vi hade tur för man blev inte av med strömmen vilket jag är tacksam för. Det är inte kul att vara utan när man skall få ordning på mat ska bli skönt när vi har fått ordning på vårt nya kök här framöver. Då ska jag ha en vedspis då kan man laga mat och få varme inte dumt det. Fast det är rätt mysigt att vara utan ström när man tänder lite ljus och vi  spelar lite spel, även de stora pojkarna är med. Visst och sant så bruka även de stora vara med, men när det inte finns ström blir det lite annat.

Det har varit en rätt lugn helg Harry har lagt golv i stora rummet och listat runt golvet. Så nu är det bara taket som vi skall fixa, det är så kul när man ser hur fint det blir. Sen ska vi börja med våra sovrum ja när man har hus, barn och djur har man alltid att göra. Sköt om er och ta vara på er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 3 oktober 2008 19:57

Som jag bruka säga tiden bara rinner väg då var det helg igen. Vädret vet jag inte om man ska tycka om eller bara njuta av värmen inne. Ja man får göra det bästa av det i alla fall, det är bara så jobbigt när man är beroende av vädret.

Idag har jag inte gjort mycket förkylningen har varit så jobbig, även barnen har varit lite dåliga. Så det har varit mycket bråk och liv hemma de blir som bara den när de får tillbringa dagen inne, och sen lite dåliga på detta. Men sådana är våra barn mer vild än tam (hehehehe) de är snälla, men även de har rätten att bli lite gnällig fast inte deras föräldrar tycker det. Det jag hoppas att vi alla skall känna oss lite piggare i morgon.

Hundarna de är pigga som bara den, satt i soffan och tittade på tv och då fick mina tå en hel hög med vassa tänder. Senyaya tyckte att jag var tråkig så hon ville sätta fart på mig, fy katten vad det gör ont. Hade tur att Gaby ville leka med henne lite så de sprang runt i hela huset som dårar, Fabian gick till slut och la sig ute i hallen. De håll på att springa om kull 1 ½ -åringen men som tur är så r han lite tuff, så han ställer sig och gör stopp tecknet med hela handen och med sitt språk sa nej. Men de löd honom så de gick och la sig, de blev nog lite ställda. Senyaya gillar inte att det regna ute man får verkligen locka henne för att hon skall följa med mig ut. Gaby för att hon inte blir för ivrig när vi är ute, vill inte att hon skall springa på Senyaya så hon gör sig ila. Men det har gåt bra Gaby har förstått att lyder hon inte sin matte så får han stanna inne medans vi andra är ute, och det vill hon inte. Det blir några runder runt tomten varje dag och det är så roligt för alla hundarna följer med runt när jag är ute och rasta Senyaya.

Ni får vara rädda om er, många kjamar på er alla


Av Rosie-Marie & Harry - 1 oktober 2008 22:29

Då var det mitten av veckan ja man kan inget att tiden rinner iväg, man vet inte hur man skall hinna med allt som man vill och måste göra. Jaja det är bara att ta det som det är, det man hinner gör man resten får vänta. Nu är det den årstiden som jag blir seg på det är så att jag är väldigt väder på verkad, och jag tänker mycket om allt man har gått igenom och vad som är, det man har m.m Ser saker och ting på ett helt annat sätt än vad jag gjorde bara för något år sen. Ta vara på mitt liv på ett annat sätt än vad jag gjorde då, lika så de jag håller av. Ta inget för givet utan vakna varje morgon och är verkligen tacksam för varje dag man får. Säger däremot vad jag tycker om lägget passa bra just då, annars säger jag det vid ett annat tillfälle. Alla kan inte gillar mig och jag inte dem, men jag respektera folk. Så jag kan uppföra mig om man träffa någon man inte gillar, tyvärr så finns det folk som inte har något mellan öronen. Det som jag inte gillar alls det är det här med när man säger en sak till en och när man träffa den som man så kallad har pratat ila om, så vänder man på det då är det den andra personen som är en skit. Förstå inte riktigt varför man gör så, nej stå för det man tycker olika åsikter är bra, sen kan man ju tycka lika. Men döm inte den som sticker ut lite det är bra att vi finns, för det är vi som skapa debatt. Och som sagt man behöver inte gillar alla men respektera ska man göra. Och det här med sandlådan har vuxna människor lämnat bakom sig. Livet är för kort för att hålla på att vara elaka mot varandra, ta vara på det man har och gör så gott man kan mer kaningen göra. Och det som är logiskt behöver man väl inte bråka om eller?? Man skall hela tiden fråga sig själv vad man skulle tycka, tänka eller göra. Hoppas nu att ni tar vara på det ni har man vet inte om  man blir lovad en morgon dag. Sköt om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards