Bearclaw

Alla inlägg den 26 september 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 26 september 2008 12:04

Igår var det ännu en dag med helt underbart väder ute, man blir så pigg av att solen skiner. Jag bakade ett gäng kanelbullar i går hade lovat vår 16-åring detta, så det var bara att fixa. Höll även på med denna tvätt som man aldrig slipper, barnen var ute och lekte. Harry tvättade lite mattor som var lite smutsiga efter hundar och barn. Vår 16-åring kom så vi fikade lite, sen gick barnen ut och lekte igen. Började att fixa med maten så barnen hade den klar innan jag åkte till kursen, för idag var nämligen Harry tvungen att följa med. Han skulle hämta lite däck till bilen, man vill ju inte ha böter för att däcken inte håller måttet. Vår 15-åring kom hem även han blev glad när han såg bullarna. Han var snäll och tog hand om de små och såg till att de fick mat och kom i säng. Den minsta fick följa med oss. Kursen gick jätte bra bjöd även mina kursdeltagare på bullar, tycker det är mysigt att ta en fika med dem. Det blir att man små prata lite och man får en gemenskap för jag vill inte att någon skall känna sig utanför. Sen var kursen slut och Harry kom och hämtade mig, tog lite mat på vägen för vi hann tyvärr inte äta innan vi åkte. Plockade ordning när vi kom hem satte hos och tog på tv innan vi la oss.

Idag så skiner även solen och det är toppen då kan jag hänga ut lite tvätt. Jag var ute i några timmar på förmiddagen, hade alla hundarna ute och pojkarna. Det var så skönt att sitta ute och dricka lite kaffe. Tog in 1 1/5-åringen han skulle sova lite middag och även Senyaya och hon såg ut därefter skitig som bara den. Men hon hade haft roligt ute man får ta den biten, la henne i sin bur en stund så hon tog det lite lugnt och torkade till lite. Fixade mat till barnen det blev pannkakor med mycket god sylt till. 5-åringen bara älskar sylten så det blir mycket av den varan, han älskar den som gör sylten. Nej nu får jag fortsätta med mina sysslor, ni får sköta om er. Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards