Bearclaw

Alla inlägg den 17 september 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 17 september 2008 23:08

Idag skulle jag nog inte ha vaknat. Barnen vaknade tidigt och de var lite trötta småslöade vid tven. 9-åringen gjorde sig klar för skolan, vi gick ut till bussen. Kom in igen tog hand om alla som skulle ha mat m.m Sen fixade jag en bulldeg för 9-åringen ska ha med sig frallor och bullar i morgon när de i hans skolan skall till läger. Och jag gör ju inte lite bullar nej det får blir lite mer än så, fixade detta med hjälp av 1 1/5-åringen. De andra två bråkade fick sära på dem, de blev vänner bråkade igen ja så höll det på hela dagen idag. När väl degen blev klar så satte jag mig hos pojkarna och tittade lite på tv, gav lilltjejen lite mat. Fixade lite lunch åt pojkarna la sedan 1 1/5-åringen började fixa lite bullar, mellan varven av att jag fick säga till de andra två att inte bråka. Till slut var bullarna klara så vi fikade jag och pojkarna, tränade lite efter detta. Sen kom 15-åringen hem då åkte jag iväg och handlade, sprang igenom maxi gillar inte att handla. Väl hemma så började 15-åringen skala potatis, han hade beställt kroppkakor idag. Fixade även degen till frallorna, gjorde ordning allt för att kunna göra kroppkakorna. Och som vanligt blir inget som jag vill, glömde att köpa stövlar till 9-åringen även mer mjöl. Så jag fick gör allt klart så långt jag kunde med det jag hade hemma, samtidigt fick jag hjälpa 9-åringen att plocka ihop det han skulle ha med sig tills i morgon. Gav barnen kvälls mat sen fick de gå och lägga sig, och jag iväg som ett skott till maxi igen (suck). Väl inne på maxi plockade jag ihop det jag skulle ha och ut igen, väl ute i bilen så hade jag ju glömt mjölet. Det var bara att springa in igen, tog mjölet ställde mig i kön sen ut igen. Väl hemma igen så hade lilltösen vaknat gav henne mat gjorde ordning henne för kvällen. Ut i köket och fortsatte med frallorna som hade fått vänta ett bra tag nu, plockade även i ordning allt som man hade tagit fram. De stora pojkarna hade ätit kroppkakorna och de blev godkända. Sen gick de och la sig men så tur hade inte jag, det var bara att spotta sig i näven och fortsätta. Plockade ihop lite, er saker till 9-åringen sen får vi tar det sista i morgon. Ja det var lite vad jag hade gjort idag, ni får ta hand om er. Många kjamar från mig

Har inte glömt utmaningen :)

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards