Bearclaw

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 12 september 2008 10:55

Då hade man kurs igår det är alltid lika kul att åka dit, att få träffa sina dansare. Roligt när de tycker att det är roligt, det gör ju att man få en gnista extra. Min mamma var här och passade barnen igår, bjöd henne på mat innan jag skulle åka iväg. Vår lilla tjej (inte hunden) fick följa med mig på kursen, och det gick jätte bra. Jag hade även bakat en kaka som jag bjöd på, det är godare att ta en kaka till kaffet. Sen var det bara att köra hem igen hon lilltjejen sov hela vägen hem. Harry var också på väg hem fast i en annan bil, men jag kom hem först han kom efter 1timme.

Och när man kom hem fick man ett varmt välkomnanden av alla 3hundarna, kunde knappt ta mig in i huset för de ville att man ska se dem. Men jag bruka inte bry mig om dem fören de har lugnat ner sig, så efter en stund kunde jag kela dem lite. Tog ut Senyaya så hon fick göra ifrån sig, och det tog inte lång stund fören hon gjorde det hon behövde. När hon väl var inne så var det de stora hundarna som fick gå ut. Sen kom då Harry och då blev det liv i hundarna igen först Senyaya och sen de andra.

Satt och pratade lite sen gick vi och la oss, vår 1 1/5-åring vaknade gjorde lite vällning till honom. Sen fick han ligga i vår säng, men jag fick lägga han i sin säng efter att han hade vaknat och trodde han skulle vara uppe och leka. Tyckte inte riktigt att det var okej vid 03.00 på morgonen, men hade tur han somnade.

Vaknade som vanligt väckte 9-åringen släppte hundarna och la deras mat i blöt. Kopplade på lite kaffe satte mig hos barnen och pratade lite. Dennis tyckte att hans pappa skulle få sova lite eftersom han kom ju hem igår. Då frågade jag honom varför han fick sova och inte jag, men det var ju synd om pappa han hade jobbat. Jag frågade honom vad jag gjorde då som tog hand allt här hemma, och talade om för honom att jag sover faktiskt mindre än vad pappa gör. Så det är rätt roligt att höra hur barnen tänker, de ser inte att man gör något när man går här hemma och ta hand om allt som behövs göra. Och det är inte lite som man gör när man är hemma med barn och hundar.

Nu får ni sköta om er och ta vara på er, många kjamar

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards