Bearclaw

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 17 juli 2008 08:38

Det har varit marknad i vår stad och våra stora barn har varit ute. Nu är det så att jag och min man kanske är lite löjlig men vi släpper inte bara iväg dem utan vi veta när var och hur innan de bara får tänka tanken att gå ut. Så lite magont hade man innan man ser att de är hemma okej, de största hade ett öga på dem.  Men sen vill man inte kolla hela tiden utan man vill ju att de ska ta lite ansvar för det de gör och vill göra. Deras pappa körde in dem och hämta dem på kvällen. Ja tiden går fort och barnen blir stora, Ja så är det. De små fick inte gå vi ska åka iväg på något ställe dit de vill och då får de hellre en heldag än att åka in till stan några timmar. Ja de stora grabbarna var ute både fredagen och lördagen och de hade sköt sig jätte bra. Jag och min man sprang igenom stånden i söndags vi skulle ha ett par skor till vår 1 1/5 åring. Det var varmt och klibbigt att gå där vi träffade båda våra stora döttrar och våra svärsöner. Åkte hem med lite gräddbullar och det gillade alla satt ute på altanen det var skönt att få sitta ner och ta det lite lugnt. På måndagen var det full fart igen med att jobba på huset håller på att fixa 3-åringens rum ska bland anat sätta in ett mindre fönster. Han vill ha bilar, lastbilar, Musse och mycket mer på sin väg det ska bli roligt att fixa till, jag bara älska att hålla på med barnens saker. Men det är mycket som skall göras även på ut sidan som man även måste fixa. Ja man har alltid att göra och eftersom att jag inte har kunnat göra så mycket så måste man även komma ikapp med allt det med. Har lovat att fixa lite till lite vänner som visst och sant inte tar så lång tid med man ska kunna sitta ner och fixa det. Men jag hoppas att vara i kapp snart. Är så glad att våra barn mår bra och att vår lilla tjej finns hos oss, man blir tänker till rätt mycket eftersom allt som har hänt med en annan och vår lilla tjej. Man vet ju aldrig vad som händer i morgon man tar vara på dagarna och är glad för varje dag man får att vara med de man håller kär.

Min man har gjort ett trimbord till mig så jag ska slippa sitta på golvet när våra hundar, det som är lite problem är att han gjorde ett fika bord i stället. Skämt och sido bordet blev lite för högt så han får göra om det lite grann. Höll på i går att borsta hundarna det behövdes verkligen hade tänk att tvätta dem i dag men vädret har inte varit så bra, hoppas att det är bättre i morgon. Sen ska vi även ha en liten tik tjej som vi får hem om två månader ca, det ska bli så roligt men en liten valp igen. Barnen tycker att det ska bli roligt de vill ju ha en var. Jag har lånat ett par rullskriskor av vår äldsta dotter tänkte ha dem när jag rasta hundarna blir lite roligt om det går lite undan när man är ute på kvällen med dem. Och förhoppningsvis så blir Gaby lite lugnare för hon behöver bli av med sin energi och jag med lite kilo (hehehe). Det som skall bli spännande är om man klara av att stå på dem eller om man kan stanna. Dottern talade om att hon inte kan stanna så hon vill bara köra på raksträcka så man vet ju inte hur det ska sluta (hehehehehe). Jag får väl be min man köra efter mig med sjukväska och telefonen nära sig så det är bara att ringa efter hjälp.

 Sköt nu om er och ta vara på varandra.

Kjamen.

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards