Bearclaw

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 11 juli 2008 11:17

Nu var det mycket länge sen som jag var ute på nätet, men det har tyvärr varit rätt mycket.

För det första så har jag legat inne i 5veckor pågrund av att vår lilla flicka var lite busig blev utskriven när jag var i v34. Kom hem och det var så skönt vill jag lova fick ordning på hemmet som jag ville ha det med hjälp av min man och våra underbara barn. Var på besök hos barnmorskan och då låg lillan i säte barnmorskan beställde tid inne på förlossningen för vändning av bebisen i v36. När vi kom in fick vi vänta som vanligt när det gäller sjukvården men väl inne tog de lite prover satte nålen på mig, sen in på ultraljud läkaren konstaterade att hon låg rätt så det behövs ingen vändning. Det var bara till att åka hem igen detta skedde på måndag morgon. Fixade lite frallor och lite fika innan vi kom hem min mamma var hemma och tog hand om barnen så de blev glada när vi kom hem men lite fika. Däremot blev jag och min man lite tagna pågrund av att de hade sagt att de skulle sätta igång mig idag, och det var vi inställda på så det var bara att ställa om sig igen. Denna dag var helt underbart  väder ute satt ute på vår altan och bara njöt av tillvaron barnen var lika nöjda för de kunde vara ute och leka med sina leksaker. Vid 15.00 så gick vattnet på mig och alla mina värka bara försvann jag kände inget förutom att vattnet rann hela tiden. Ringde till förlossningen och rådfrågade de vad jag skulle göra de talade om för mig att om inte värkararbetet sattes igång så kunde jag komma in till de runt 18.00 för en kontroll. Fixade mat till barnen och fick springa på toa hela tiden det var ingen trevlig upplevelse. Åkte in till förlossningen igen och efter de hade tagit prover m.m så talade barnmorskan om för mig att de är tvungna att lägga in mig eftersom jag var i v36. Denna gång var jag lite mer förberedd för det men hade inga värka (suck). Tisdagen så var det lika dant värkarna lyste med sin frånvaro gick hela sjukhuset runt backe ner och upp och inget hände. Men på natten så började jag känna av värkarna ringde min man på morgonen så han kom in till mig vid 06.00 så fick jag komma in på ett förlossningsrum mitt i allt så fik jag feber och fast jag hade täta värka så hände inget proverna som de tog på tösen var dåliga så de väntade i 30 min och tog de igen och de var fortfarande inte bra. Så det gick med ljusets hastighet så blev det akut snitt har nog aldrig varit så ledsen som jag var då. Jag var ju tacksam att jag inte var vaken för tösens lungor ville inte så de höll på en 1timme innan de fick henne att andas själv. Så lite har ju hänt fast inget roligt förutom att hon mår bra idag och att allt gick bra.  Och innan jag kom hem så tog det 8dagar nu är det så skönt att vara hemma. Tyvärr så allt man skulle fixa och göra har man fått lagt åt sidan men jag håller på sakta med säkert att hinna med allt som jag har lovar att göra.

Jag vill passa på att gratulera Ekoxens hundar för sina fina placeringar på world dog show i Stockholm GRATTIS!!.

Sen har vår kära Fabian blivit pappa igen det blev 2st valpar som blev jätte fina. Eftersom man har varit borta så håller jag även på att fixa hundarna de ska borstas och tvättas och det tar lite tid när man inte har gjort det på ett tag. Att bara borsta och göra ren tex öronen klippa klor m.m tar över 1 timme i vanliga fall så nu blir det längre. Men det är roligt när man ser hur fina de blir.

Nu får ni vara rädda om er och ta vara på det ni har.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards