Bearclaw

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 6 april 2008 12:36

Igår (den 1april) var det min mans och min bröllopsdag vi firade 10år som gifta det som var lite roligt i detta var att ingen av oss hade en enda tanke på att det var vår bröllopsdag. Det var våra stora flickor som gjorde oss påminda när de grattade oss, vi har alltid kommit ihåg det men inte denna gång. Vi har haft mycket runt om kring oss så jag sa till min man att vi fick skylla på det. Vi skulle ta igen det en annan dag istället. Idag hjälper en vän oss med att jämna till vår trädgård det ska bli så sköt att få den fixat. De skulle hålla på hela dagen med det så jag vet ju vad de gör (hehehee) själv ska jag städa lite inne. Ska även se om jag orka baka lite bullar i eftermiddag. Ska även på föräldrar möte i eftermiddag kvällen, sen är det lite kurs få se om man hinner det efter.

Våra kära hundar är som det ska igen Gaby har slutat löpa och vi har fått tillbaka vår Fabian. Nu är han den gamla vanliga vovve igen och det är så skönt för han är så kol. De har bara älskat dessa fina dagar vi har haft eftersom alla har varit ute hela dagarna. Och sen har vi gått en runda med dem så det har varit mycket mot vad de bruka vara vana med. Vi bruka inte vara ute hela dagen utan det har varit de stunder som man har släppt ut hundarna på tomten. Däremot bruka vi vara ute och gå så nu fick de allt och lite till så de har varit helt slut på kvällarna.

Hoppas även ni har haft fina dagar det har verkligen varit vår ute vilket man har längtat så efter nu. Va nu rädda om er och ta hand om er.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 6 april 2008 12:34

Jag har tänkt mycket pågrund av vårdnadstvisten jag har just haft. Jag kan inte riktigt förstå varför man skall börja bråka efter så lång tid som man inte har funnits i ens barns liv. Denna person har inte heller på något sätt brytt sig om sin son, han snackade mycket om att man inte kunde eller kan ringa till mig pågrund av hemligt nr. Men jag förstå inte varför man inte kan använda posten och skicka ett grattis kort, julkort m.m Nej det är bättre och tala om för alla hur elak jag är som inte låter honom träffa sin son lika dant att jag säger till sonen att han får träffa eller vad det är han vill komma med. Det är verken han eller jag som ska tala om för honom vad han ska göra han är 15 år gammal och han vet vad han vill göra med sitt liv. Han är väldigt bestämd kille som har talat om minst 3ggr till sociala myndigheter vad han vill göra och han säger samma saker alla olika tillfällena att han inte vill. Varför kan man inte lugna sig då och vänta tills han kommer till honom i stället. Nej för varför jag vill ha ensamvårdnad är att dölja saker och ting som att anmälningar på mig till socialen har inkommit och det vill jag sopa under mattan. Men jag har tagit han om sonen i 15år och han mår inte dåligt av något slag han har vänner eget rum och vår mycket av vår tid här hemma med läxor m.m Personen nämnde också att sonen inte fick åka på skolresa eftersom jag inte hade betalt resan, men det hade jag gjort och skolresan åkte han på. Man kan inte förstå varifrån man kan hitta på allt som denna man säger och att han bara kom ihåg dessa lögner. Han talade även om hur elak jag hade varit för hans mamma inte hade fått träffa sonen, men sonen har aldrig varit hos henne själv utan det hade varit mina flickor som har varit hos henne. Detta har han sagt 2ggr under rätten när jag väl talade om för domaren att det var mina flickor så ändrade även han sin historia. Och han hade varit mycket borta under vårt förhållande eftersom han hade jobbat, vilket inte heller är sant. Vet inte riktigt vem han var ihop med men det var inte med mig jag har många vittnen som kan intyga hur vi levde men hans liv med mig var allt annat än det som vi levde. Hoppas verkligen att hans nya flickvän har det bättre n vad de tjejer som han har misshandlat inkl mig. ’Men det jag såg var inte en person som hade ändrat sig utan han visade upp den elaka sidan. Men han var väldigt noga med att tala om att han hade egenfirma så han var ju bra, det finns dårar som har eget så jag vet inte riktigt vad han menade. Jag har själv eget bolag men detta gör väl inte mig som människa utan jag är den jag är.

Nej nog med allt gnäll, va nu rädda om er.

Kjamen.

 
Av Rosie-Marie & Harry - 6 april 2008 12:23

Har inte haft nät på nästan en vecka måste säga att man blir beroende av att kunna ha den tillgången. Har inte kunnat betalat räkningar hemifrån bara en sådan sak får en till att bli knäpp. Inte heller kunnat vara ute och se vad som har hänt lite här och där, det är rätt avkopplande att få sitta en stund och surfa lite innan man fortsätter och jobba. Jag hoppas verkligen att vårt nät skall vara igång på riktigt på måndag, så nu får ni läsa lite gammalt för jag har skrivit lite underveckan men har ju inte kunnat skriva in det på min blogg. Idag söndag så har min man och vår ena son åkt och hjälpt ett par mycket underbara vänner till oss, och jag håller verkligen tummen att det inte kommer att ösregna för det ligger i luften. Våra små är ute och leker tack och lov för regnkläder för man säger ju att det inte finns dåligt väder utan bara dåliga kläder, visst och sant håller jag inte med om riktigt men lite.

Våra hundar har bara älskat när hela familjen har varit ute tillsammans men i helgen har det varit lite dåligt eftersom att det har regnat. Så nu har man grus i hela huset igen det som kändes så bra när det inte var blött ute. Nu kan man inget annan än hålla tummen att det blir fint igen. Nä nu ska jag göra lite nytta medans den minsta sover middag, sköt om er.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards