Bearclaw

Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Hur gör man bättre väder? :)

Av Rosie-Marie & Harry - 21 november 2007 07:56

Jag blir så deppig över detta väder som vi har haft nu ett tag , jag orkar ingenting utan helst av allt så skulle jag vilja gå lägga mig och vakna när vädret är bättre. Men det kan man ju inte göra när man har barn och djur som behöver en och jobbet. Men det hade varit skönt men jag håller tummen varje dag när jag vaknar att vädret är bättre, men tyvärr så har det inte varit så. Min förkylning vill inte heller bli bättre ibland känns det okej och framåt kvällen så har man en feber topp. Nä nu börjar det bli tråkigt och det värsta jag vet är när jag inte orkar med mitt hem. I måndags fick jag ta mig i kragen så fick jag börja ta hand om tvätten som jag inte har gjort på några dagar. Och det blir lite tvätt när man inte ta hand om den, med 6st pojkar som bor hemma . De minsta byter kläder nästan varje dag de blir smutsiga är de är ute och leker, men de är lyckliga och det är huvudsaken tack och lov för tvättmaskinen.

Sen ska man inte prata om vad hundarna ta in skit vi har krus på vår infart, och det är som pälsarna suger till sig gruset. Och golvet blir ju där efter man har gift sig med damsugaren, torka golvet för jag också göra varje dag. Annars så blir den minsta så skitig visst så kan man inte torka golvet hela tiden så lite smutsig om kläderna blir han, så även på honom så får jag byta kläder på varje dag. Och även barnen drar ju in gruset vadå ta av sig skorna när man ska fråga om något. Man blir inte arbetslös i alla fall fast ibland skulle det vara trevligt om det kunde bli lite kallare ute så jag slapp all denna grus.

Fabians fukteksem har blivit bra nu och det känns så bra, har kämpat med honom så mycket i flera veckor nu. Så nu är det bara att vänta tills hans hår växer ut igen på hans hals, jag fick ju raka bort det så jag kunde få rent. Nu är det enda som är trist är att hundarnas pälsar lukta inte så gott med denna fuktiga grus som de har i pälsen. Jag borsta dem varje dag men det tar ju inte bort lukten så jag ska bada dem igen. Det känns däremot lite trist eftersom vädret fortfarande är så blött ute, så jag försöker vänta till det torka upp lite. Jag skulle hellre vilja ha lite snö och kallt inte för kallt utan några minus bara. Om det blir för kallt är det inte skönt att vara ute luften här är så fuktig så det blir jätte kallt. Ja man blir nog aldrig nöjd med något just det känns så.

Idag ska jag fortsätta att städa så jag kommer i fatt mig efter dagar som jag inte har gjort något hemma. Vår 7-åring ska har en kompis hem efter skolan så jag tänkte att jag skulle damma av hans rum innan de kommer hem. Sen var ju det här med mat vad man nu ska ha man får väl se vad som finns hemma. Nä nu får jag väl vara lite duktig ha en trevlig dag.

Kjamen

 
 
 
Marianne

Marianne

21 november 2007 22:06

Ja hur gör man vackert väder. Du kan testa den regndansen jag hade inför älgjakten. Resultat---------------Strålande solsken i en vecka.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

antigone

21 november 2007 23:14

Usc, stackars dig! Hoppas du snart ska bli bättre!
själv lider jag ganska mycket över denna GRÅ årstid. Hade det bara kommit lite snö skulle det lysa upp en hel del.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards