Bearclaw

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Mitt liv????

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2007 12:10

Måste få tala om jag har börjat se tillbaka på mitt liv som har varit, och har kommit på att det inte har varit en dans på rosor som man har kanske trott. Man har varit med om så mycket ven som liten, så det är ett under att man bara orka stå upprätt. Eller så är det därför  man stå upprätt för att man har haft denna tunga ryggsäck att bära på. Jag tänker så mycket på allt som har varit och kommer att hända, tankarna åker berg och dal bana. Jag trodde inte att saker och ting hade sin betydelse, men det har det, och följer med en resten av sitt liv. Fast man inte tänker jämt på det så finns det där i skymd av något. Det är så att jag går i ett anhörigs program för anhörig till alkoholist, och det jag har gjort där trodde jag inte att jag skulle verkligen säga eller göra. Men det är så skönt att vara där på våra möten, för det första så vet man att man inte är ensam om detta. Och bara det är sten som har lättat från mitt hjärta, sen lär man sig att se sig själv annorlunda. Man har verkligen sett sig själv, denna utbildning som man går skulle alla nior i hela Sverige få gå igenom. Samtidigt som man blir lite rädd av det man kommer på, så i andra sekunden så lätt ryggsäcken. Och man kommer även på att det har nog inte varit fel på mig, utan omständigheterna runt det har orsakat det . Och det ska ni veta är JÄTTE SKÖNT att få feta. Det som är sorligt är att inte fler anmäler sig till detta program, tror att väldigt många skulle behöva det. Är det så att ni har levt eller lever med någon som har någon slags beroende, så var inte feg eller rädd ta kontakt med er kommun så hjälper de er vidare. Och det hjälper en att hitta sig själv, och lär en leva med allt, man får många svar på sitt jag.

 

Kjamen

 
 
Marianne

Marianne

30 oktober 2007 23:25

Jag hade inte en aning om att kommunerna hade kurser eller utbildning i detta ämne. Jag håller med dig om att det vore bättre att stämma i bäcken istället för i ån. Många lever idag med missbrukare i sin familj. Hörde på radion i går att minst en elev i varje klass hade föräldrar som missbrukade alkohol eller droger.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards