Bearclaw

Alla inlägg den 23 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 23 september 2007 23:22

Fy katten vad ont i nacken man får när man måla taket jag och min man målade tv-rummet nu i kväll. Och det är ju ingen skön ställning man har först stod vi på en pall, sen frågade jag Harry om han inte hade ett längre skaft. Så han gick ut och fixad det gick mycket lättare, men man fick inte mindre ont i nacken för det(snyft). Mellan pauserna så städade jag på över våningen vår 8-åring hade ju fått ny säng och jag han inte städa där i går, men nu är det städat och fint i hans rum .Han blev så glad när rummet var i ordning när han kom in, de hade varit ute och lekt. Blev även lite paff för vår 4-åring hade nämligen städat sitt rum och det var helt okej, ha bruka nämligen inte vilja städa. Han bruka säga att det ska hans systrar göra, vad skall jag annars ha dem till. Ja säger det barn man får sig många skratt av deras kommentarer. Sen när vi hade målat en gång så fick jag ta in barnen så de fick något i magen innan de skulle lägga sig. (-åringen tog jag upp i duschen innan han fick ta någon kvällsmat. Sen la jag dem i sina sängar de var helt slut eftersom det tog inte lång tid innan de sov. Fixade lite smörgåsar till min man som han skulle ha med sig till jobbet, han skall åka vid midnatt, och nu ligger han och sover. Så jag lovade honom att fixa lite kaffe och smörgåsar som han kunde ha på sin resa, och var gör man inte. Nu sitter jag framför tven och skriver lite till min blogg. Även de stora pojkarna har varit jätte duktiga idag ja även i går de har jobbat på med deras saker. Och de har kommit långt med det de gjorde, jag sa till dem att ger man sig bara katten på vad man skall göra så klara man allt. Vår yngsta tjej ringde och frågade efter ett recept på paj, och det är inte lät att ge recept när man inte använder mått. För jag ta i lite av varje sen ser jag om jag behöver mer eller mindre. Men hon fick ett recept som hon kunde använda sig av, sen får jag hoppas att de kunde äta det när det var klart. Ja nu får man nog gå och lägga sig man har en väcka klocka som ringer om några timmar, då är det bara att göra det man bruka göra om dagarna. God-natt på er alla.Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 23 september 2007 08:51

Fredags eftermiddag så åkte jag vår 14-åring till stan och handlade barnen ville ha taco till mat idag, så det blev det. Men vi hade inget hemma så det var bara att sätta sig i bilen och köra och handla. Det gick rätt snabbt och handla som tur är tycker inte det är kul och handla. Väl hemma igen så hjälpte 14-åringen mig med att skära och plocka fram maten, Harry ringde och sa att han var på väg hem. När allt var klart så kom Harry innanför dörren och även 15-åringen, det är sånt som kallas bra tajming.  Lördags var det full fart började damma i sovrummet, hade hoppat över det rummet så det var rätt dammigt. Sorterade även alla gamla räkningar som vi hade sparat sen flera år tillbaka, och inte tala om alla kataloger.( Fattar inte varför man spara allt). Sen ringde min mans chef så Harry var tvungen att köra ner med lastbilen, och jag ska säga att han var inte glad. Hans chef är verkligen inte som alla, han tycker att jobbet skall gå före allt, och fritid är det man får över när man inte måste jobba. Och när Harry tog det här jobbet så var det så att han skulle jobba 3 dagar i veckan kanske det kan bli 4 dagar. Men så har det inte varit utan 4 dagar i veckan och ibland så har han även fått jobba 5 dagar. Och då sa han till om redan innan han blev anställd att torsdagarna så skulle han vara ledig, eftersom att jag är på kurs då. Men så har det inte varit utan det har hänt att han har fått jobba förmiddagen, och vill det sig ila så har han inte varit hemma när jag har varit tvungen att köra. Som tur är så har vår ena son varit hemma och har kunnat ta barnen tills Harry kommer. Det är så trist att en människa kan tro att man kan göra hur de vill med sin personal, sen kan han själv åka till Gottland mitt i veckan till deras sommarstuga. Och då tror han att Harry ska ställa upp att köra när som helst och hur som helst. Hur jjjj dum kan en man vara han vet inte att nr man har familj så kan man inte riktigt göra så, men då hotar han hellre Harry med att få sparken om han inte gör som han vill. Och det är bara Harry av de som är anställda som ställer upp hela tiden, han kör en lastbil som inte fungera som den ska, han ställer upp att köra till Örebro med en annan typ av körning. Och det ända han får är gnäll, sen ska ju säga att jag blir då inte så glad för då blir det vi hemma som inte kan göra något alls. Man kan inte planera något fast han är så kallad ledig får då kan han bara ringa och säga du måste köra. Nä jag sa till min man att säga upp sig från det skit jobbet, det finns gränser på vad man ska behöva ta.  Vi köpte en ny säng till vår 8-åring han blev jätte glad, för den sängen han hade innan började bli för liten. Men nu får jag städa hela rummet och ta ut en del möbler som inte kan vara där inne längre, eftersom den sängen han har fått nu är större. Vi han inte fixa hela rummet igår kväll, så det får bli att fort sätta idag. Skall även tvätta av taket i tvrummet för vi ska måla det vit, vi har panel som har blivit rätt mört, så vi ska vitlasera det. Vi gjorde det i matrummet och det blev så fint och rummet blev mycket större. Tänk om man kunde få lite längre dagar vad det hade varit bra, man hade hunnit med ännu mera. Jag vill hinna med så mycket att man blir lite sur när det inte bli så. Men det blir nog klart en vacker eller regnig dag tror jag. Hehehe. Nu skall jag koppla på lite kaffe och väcka min man, för han är tvungen att hjälpa sin pappa med hans bil, det vill inte fungera. Sen skall vi fixa lite hemma innan han måste vila lite innan han blir tvungen att köra till Broby, han måste nämligen köra på natten för att hinna upp till måndag morgon. Jag ska fort sätta men tvätt och städning och fixa frukost, ja man är ju överallt.  Kjamen 

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards