Bearclaw

Alla inlägg den 21 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 21 september 2007 08:46

Igår eftermiddag åkte jag till min kurs i Nybro som jag bruka göra varje torsdag. Åkte lite tidigare för vi skulle dansa lite innan själva kursen skulle börja, så när jag hade ätit mat så packade jag ut allt i bilen och körde. Hade en sådan otur fick ligga bakom en lastbil ett bra tag för varje gång jag skulle köra o så kom det bilar. När jag väl kom förbi så hamnade jag bakom en bil so verkade vara rädd för andra bilar. För den gasade och när man väl hade kommit upp i fart så bromsade han, så höll han på en bra bit och lika dant här, jag kom inte om det körde bilar hela tiden. Varför är det så svårt att hålla jämn fart, det är som när det regna så sänker alla farten från 90 till 50. Det är helt okej om man vill köra försiktigt men inte så som de bilar jag har både mött och kört bakom. Tyvärr så är det ofta så det sker olyckor för at föraren blir osäker, och jag själv är ingen fart dåre. Men när man ligger och kör så mycket som jag gör så ser man bilisterna på ett helt annat sätt, och tyvärr så är det många som inte skulle ha körkort. Om inte annat så skulle några behöva testa sig om de ska ha körkort mer, men jag skall inte döma andra det har jag inte någon rätt till. Det ända är att man skall nog tänka till lite innan man tex kör i regn eller när det börjar bli halt ute även i mörker.

Tillbaka till kursen när jag väl kom upp så var redan Marie och Lisen redan där, med andan i halsen tog jag mina saker och gick in. Plockade upp min dator och kopplade igång testade så att ljudet fungerade, och det gjorde det gick ut i bilen igen och tog min flaska och fyllde den med vatten. Sen ställde jag mig vid Lisen som lärde ut lite danser, det är alltid lika kul när vi dansar ihop, det ända var att jag saknade Åsa. Lisen lärde oss 3st danser så nu är det bara hem och traggla lite så att de sitter. Nu hade klockan bli 18.00 och då började kursen började med lite uppvärmning med danser de redan kunde. Tog dansen som jag lärde ut för två veckor sedan, hade läst ut den lite fel med en snurr men det rättade till sig. Jag fick muta de med en tårta så skall jag nog klara mig tror jag. Hehehe Sen var Lisen så snäll och lärde de en dans, och det gick jätte bra så de fick dansa. Hade en liten paus så vi lyssnade på musik som de ville ha med på kursen jag menar danser. Men de lyssnade på musiken för tycker man inte om den så är det så svårt att lära sig dansen. Men de hittade lite som de ville lära sig  även en gammal goding som jag för länge sen hade lärt ut. Vi dansade lite till sen var det slut på denna kurs. Tog lite vatten och dricka och en hals tabblett har nämligen lite ont i halsen och det är inte bra om man skall stå och prata hela tiden. Pratade lite med Lisen och Marie sen kom nybörjarna så det var bara att gå igenom danserna som jag hade lärt ut. Lise och Marie dansade tillsammans med mig på scenen ja dessa tjejer är så underbara. De är så roligt att träffa dem och även Åsa till all ära Ja måste säga att de är så roligt för de är som en annan de säger vad de tycker. Gör man något galet så säger de till en och det gillar jag för då blir det inte prat bakom ryggen på en. Och jag är ju själv en sådan person. Åsa sa hejdå Marie och Lise stannade en liten stund till sen körde även de.

Jag fortsatte med min kurs det gick jätte bra vi tog en ny dans som innebar nya danssteg men vi tränade och tränade så de skulle sitta. Sen började vi med dansen jag måste säga att det gick jätte bra för dem. Vi försökte till långsam musik det gick bra men det var lite som fortfarande som var lite svårt, så vi övade lite till sen var det slut. Och jag sa att vi dansa den till musik nästa gång eftersom jag tror det var lite mycket nu, och de tyckte de med.

Så det nu var det bara att packa ner sina saker igen min man hjälpte mig. Han hade sålt sin bil och då skulle de mötas i Nybro och det passade ju bra eftersom jag var ju redan där, då slapp han gå hem . När vi hade fått ut allt i bilen körde vi till macken och handlade lite dricka, sen bar det på väg hemåt När vi kom hem så släppte vi ut våra hundar såg till att vår son fick kissa i pottan innan vi gick och la oss.  Vi håller på att kämpa med att få honom torr om nätterna, så då får man försöka att få han till at kissa fast han sover. Men fast det kan vara lite jobbigt så får man inte ge sig, för alla vinner till slut han sliper blöjan och vi slipper köpa dem.  Sen var det bara att gå och lägga sig.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards