Bearclaw

Alla inlägg den 16 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 16 september 2007 21:22

När jag vaknade i morse så var klockan inte så mycket var rätt trött för jag kom inte hem fören kl.01.30 Och när jag väl hade satt in mina fötter i sovrummet så vaknade vår minsta son, så det var bara att ta upp honom fixa lite mat till honom. Jag la honom i vår säng som tur var så somnade han efter att han hade ätit. Men vid 06.30 så väckte Gaby mig hon ville gå ut och kissa så det var bara att stiga upp och släppa ut henne.  Naturligtvis så vaknade vår son det var bara att fixa mat och nu ville han inte sova, lekte med honom en stund och la han sen i sin säng. Och jag hade tur att han var trött för han somnade. Min man vaknade och steg upp fixade välling till de andra två barnen, sen var han så go att jag fick sova och det var så skönt. Jag har inte fått sova på många mornar det har bara blivit så, min man har jobbat så dumma tider så när väl helgen har varit så har jag inte haft mage att väcka honom.

 När han väl kom in i sovrummet så var jag så trött men det var skönt att bara få ligga och vila. Gick upp klädde på mig barnen satt och fikade och de berättade hur roligt de hade haft med pappa. Och de undrade när jag kunde åka igen så de fick vara själv med pappa och ha sin grabbkväll.

Idag har jag inte gjort så mycket är så förkyld inte kul man blir så seg och man har tyvärr inte så mycket ork att göra något. Man kan säga att idag har varit en slappar dag det har varit barnen som har varit ute och lekt och hundarna. Annars har jag suttit i soffan varit på golvet och lekt lite med de små fixat lite mat, men sen är det inte så mycket mer. Min man däremot har varit full fart på han var hos min mamma och hjälpte henne med husvagnen, sen åkte han hem till sin pappa och hjälpte honom med bilen. När ha väl kom hem så fixade han vår panna så den gick igen så nu började bli riktigt skönt inne. Jag gick la barnen och idag la jag alla barn i sina egna sängar det är nämligen så att 4-åringen och 2.åringen har sovit i samma säng. Fast de har varsitt rum så har de tyckt vara skönt att sova ihop. Så idag igen så särade jag dem för de har nämligen börjat bråka när de ska gå och lägga sig. Så nu hoppar jag att 4-åringen ska somna i sin säng och sova där hela natten. Nu ska jag bara sitta och bara njuta av att barnen sover och att det börja bli varmt och skönt inne. Hoppas ni får en trevlig kväll ni med.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 16 september 2007 16:19

Igår var jag och dansade med två av mina dansare de är helt underbara och man har så roligt ihop med dem. Sen har vi ju en annan tjej som är också helt underbar en ung tjej som bara har en sådan underbar karisma. Jag åkte på förmiddagen till min vän Marie, var lite tidig till henne så vi drack en kopp kaffe sen kom Åsa. Marie gjorde ordning sig sen körde vi, Marie och Åsa stod för fikan. Marie körde till Kalmar och vår klippa Åsa visade vägen till dansen och Åsa blev lite paff för att hon kom ihåg vägen.  Väl framme så gick vi in anmälde oss då hittade de inte Maries betalning så det tog lite tid. Men efter att han har tittat igenom alla papprena så hittade han att allt var okej. När vi stod där så kom då Lisen vi gick bort och ställde våra saker vid en bänk, tog på oss våra dansskor ställde oss på dansgolvet. De hade redan börjat men det var inga problem för oss att komma in i dansen. Vi fick lära oss 3st danser de var helt okej, men det man kunde sakna var att det inte kunde vara en dans med lite mera utmaning. Jag vet att det inte är lätt att till tillfredställa allas åsikter men de flesta som var på dansgolvet är duktiga dansare. Sen när det var slut på utlärningen blev det paus en mycket lång tid man ville inget annat än att dansa, men icke. Till slut så var det dags med maten som var god och man blev mätt som bara den. Och man vill inget annat än att få komma igång med kroppen lite, men inte så jag och Marie fick roa de lite så vi sjöng lite.( Katten med vi glömde ta betalt) hehehe. Sen var Lisen snäll nog och lärde oss två danser så vi fick dansa lite, kul. Men det fick inte vara länge för nu skulle de ha uppvisning de var jätte duktiga, men vi andra kunde också fått dansa. Ledsen men det var mer dans men det var ju bra, men enligt min åsikt så kunde alla få dansa i stället. Sen visade de bugg som var roligt att titta på första gången tyvärr så dansade de 3låtar och det är inte roligt att titta. Jag måste säga att de var duktiga dansare men jag var ju inte där för att titta jag var där för att få dansa.(snyft) När man väl trodde att allt var klart så var det klubbens egna uppvisnings grupp som skulle dansa. Även dessa var jätte duktiga men även här kunde vi andra fått dansa. Har man en uppvisning bland andra dansare så gör man det unikt och inte till en dans som alla hade kunnat vara med på. Det skall vara lite av en show något som ingen annan har gjort alltså unik. (Men även detta är min åsikt.) Nu hade vi inte fått dansa på 4timmar och kallt var det med vi var i en lada som inte var isolerad det var jätte mysigt men kallt när man bara ska stå still och titta. Som ni alla vet är det tyvärr ingen sommar varme ute och igår blåste det även och lyften hittade in igenom springorna i ladan. Jag trodde inte man skulle kunna dansa till slut för lederna var så kalla och stela, och alla runt om kring började tröttna på att bara titta när andra dansade. När väl dansen satte igång så blev även här många mycket besvikna över valet av danser som de hade valt. Än en gång jag vet att det inte är lätt att göra alla nöjda men lite mera blandning av nytt och gammalt hade varit trevligt. Sen mitt i all dansande så blev det tårta och kaffe och efter det DÅ blev det lott dragning. Och vid denna tidpunkt skall jag bara informera att det var riktigt kallt där inne vi satt med jackor och hackade tänder. Lite vantar och mössor eller filtar hade varit mycket passande för det var inte varmt. Och alla som har varit på något nöje där det finns lott dragning vet hur lång tid detta tar, så det var ytligare tid som man inte fick dansa. Det är helt okej att ha lottdragning men låt lott nummer bli uppskrivna på en lapp och att folk själva får gå och titta om de har vunnit är det så att man inte litar på att de tar rätt pris, har då en som står och kolla in lotten och ge de sitt pris. Detta skulle spara mycket av tiden för när man åker och dansa så vill man dansa inte sitta och titta på eller lyssna när de prata. Vi dansade lie efter men vi stannade inte till slutet vi frös för mycket för det. Marie och Jonny var jätte bra instruktörer som lärde oss danserna. Även maten var jätte god själva stället var också jätte trevligt och det är roligt att föreningen hade varit i 5år. Men jag är ledsen folk vill inte åka till en massa prat eller långa uppehåll kan förstå att arrangören vill visa upp och prata helt okej om det blir i lagom portion inte för länge. Och det var roligt att få träffa alla underbara dansare. Men jag hade tyckt det hade varit mycket roligare om man hade fått dansa mera för de pengarna man fick betala, och då hade man kanske inte frusit så mycket.Jag måste även få säga att Marie, Åsa och Lisen ni är helt underbara människor var och en på ert unika sätt, jag är jätte glad över att få ha träffat er och att få umgås med er. TACK FÖR ATT NI FINNS:Kjamen 

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards