Bearclaw

Alla inlägg den 14 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 14 september 2007 10:32

Måste säga att idag ville jag inte stiga upp ur sängen, men har barn och hundar så finns det inget annat val än at stiga upp. Sen när man väl hade stigit upp så var man inte så trött längre det brukar vara så. Väl uppe så var det bara och göra allt som man måste på morgonen, satte mig och tittade på nyhetsmorgon på tv4 de hade hållit på i 15år. Man kom ihåg när det började när man väl såg klipp ifrån start då kom man ihåg just det programmet. JAJA så är tiden springer iväg om man vill göra så mycket av sitt liv, jag har så många planer över mitt och min familj. Visst och sant är det ju roligt att få planera lite, men även kan det vara jobbigt för det så mycket som kommer hända med familjen. Och som föräldrar vill man ju att inget skall bli fel av valet man gör eftersom det kommer bli stora förändringar för barnen. Men som tur är kan man inte spå i framtiden och man kommer inte veta om man gör fel, men vi har pratat mycket med barnen om vår framtid. Och än så länge tycker även dem att det skall bli roligt att få ändra lite på deras liv, fast de även kan känna lite rädsla och det kan även jag och Harry. Men tror ändå att vår nya framtid kommer att bli bra ihop om man bara prata med varandra om något blir fel eller även när allt är bra. Tal om annat igen idag skall vår äldsta son ha ett gäng kompisar hemma och de skall lana. De som inte vet vad det är så är det när ett gäng samlas och spela via deras datorer ihop. Jag är inte så duktig på det där det är vår son som får tala om hur det fungera och i bland tittar han på mig som jag vore dum. (och det skall jag säga att det är jag). Det här med datorer i inte riktigt min grej men jag tycker det är ett bra verktyg när man skall skriva eller någon annat. Men hur den fungera eller när något blir fel så är det inte min grej.  Min man ringde innan och talde om att barnen på lägret hade vaknad redan vid 05.00 och ville ner och fiska. Han lyckades att hålla dem till kl06.00 och där har de suttit hela tiden förutom när de skulle äta frukost. Vår son hade fått sin första fisk och han var hel lycklig som man bara kan när det händer för första gången. Sen hade han även trillat i sjön han stod på en sten och halkade så han föll i. Som tur var blev han inte rädd det var lite kallt i början men sen var det skönt tyckte han. Han hade frågat sin pappa om han fick bada och det fick han inte. Det var bara gå att byta kläder på honom så att han blev torr sen gick han och fiska igen. De skulle äta mat innan de körde hemåt igen barnen tyckte att de skulle stanna längre. Ja det skall bli roligt när han kommer hem och få höra allt. Jag och resten av familjen var där en runda i går kväll och hälsade på. Det var en stolt storebror som kom mötande mot sina bröder. Och fröknarna blev glada när vår 14-åring med kompis var med de var med och spelade lite, sen blev de lite utfrågade om hur det gick på den nya skolan. De små blev lite ledsna när vi skulle åka hem igen men väl hemma gick allt bra de skulle få sova i min säng. Vi tittade på idol för alla tycker det är ett bra tv program men jag måste säga är det ingen som talar om för dessa människor som inte kan sjunga. Innan de åker till tv och gör bort sig måste säga hade jag haft ett barn som inte kunde sjunga så hade jag talat om det. För det är ju många som är där som tror att de sjunger som en gud, och sen vet de inte var toner är. Tycker det är synd att inte deras föräldrar kan tala om det innan de går dit. För det är ju så alla kan ju inte sjunga men de är duktig på något som de kan och ingen annan. Så än en gång det är bra om man säger som det är fast det gör lite ont för att se hur ledsna de blir. Har det bra Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards