Bearclaw

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 12 september 2007 19:07

Idag har jag varit i stan och haft ett viktigt möte det tog några timmar innan jag blev klar, och under denna tid så vibrerade i min telefon som bara den. Jag hade satt den på ljudlös men varje gång trodde jag att de eller dem inte skulle fortsätta ringa men inte då. Som tur var så såg inte personen som jag var på möte med detta men det kändes ändå pinsamt. Jag måste säga det har inte ringt så mycket när jag har varit hemma, visst är det konstigt. Kom hem och då ringde det inte liks mycket ja så kan det vara, man kan inget annat än skratta. För jag är den som inte har en telefon som ringer hela tiden det brukar vara min mans telefon.

Men ett utav av telefon samtalen som ringde var min yngsta dotter, så det var bara att ringa upp henne. Och vi pratade en stund sen frågade hon mig om Berner sennen hunden hade stora problem. Måste säga att jag blev lite förvånad över hennes fråga hon berättade då att hin hade träffat en dam som hade talat om för henne att en sådan hund skulle man inte skaffa sig. Pågrund av alla fel den hunden hade och då var höfterna inget mot alla andra problem den hade då var höftfel lindrigt. Då blev min fråga till min dotter hade denna person själv någon hund och det hade hon och hon var även uppfödare. Jag och min man har då innan vi skaffade sennen hund hade vi Schäffer och när vi frågade runt angående hundar så var just sennen en sådan hund som inte hade så mycket fel. Och även uppfödare som vi har pratat med har aldrig nämnt något som var så mycket problem. Det här med höfterna det kände vi till, men då är detta en stor och tung hund och det kan vara fel på höfterna. Men som uppfödare av en annan ras prata så med en person tycker jag är sorligt, och varför hon talade om detta för min dotter var pågrund av hon frågade min dotter om hon hade hund själv eller kände någon med hund. Då berättade min dotter att hennes föräldrar hade berner sennen hundar. Jag blir så ledsen över människor som prata för att bara säga något, det finns hundar för alla sorters människor och det är väl det som är trevligt. Att vi är olika och tycker olika vill ha olika saker det är ju därför varje människa och djur är unik. För jag har aldrig hört talas om att just denna ras är så mycket problem med. Man behöver inte gilla lika raser men inte heller prata om något som denna person inte verka veta något om. (SYND)  

Kjamen

 

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards