Bearclaw

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2007 20:36

När vi hade varit på barnens skola som de säger att vi åker till, så hade jag fått ett sms av min man att jag skulle höra av mig när jag närmade mig hemmet. Blev lite paff men jag ringde upp trodde först att något var fel men det var det inte som tur var. Han hade slutat tidigt idag så han hjälpte mig att ta in barnen, jag gick in och la den minsta för han var jätte trött. De andra två var ute och lekte lite och sen gick de in och tittade på tv, 2-åringen somnade medans 4-åringen var ute och lekte. Själv så tvättade jag och hängde ut kläderna på tork det var så skönt väder solen sken det var inte ens kallt ute. Man blir så glad när solen skiner själen mår så bra av solen. Harry satte upp lite lister i matrummet och fixade även en ram runt teven. När jag hade fixat tvätten så började jag att plocka upp alla leksakerna på tomten och sen längde skräp som de hade kastat på tomten. Vår 8-åring kom hem från skolan och som vanligt så var hungrig så han tog några smörgåsar, sen gick han upp och tog på sig andra kläder och gick ut och lekte. Sen kom även de stora barnen en efter en. Och sist men in te minst så kom vår yngsta dotter på besök hennes små syskon blev jätte glada för hon lekte med dem och busade lite. Det är roligt när de stora kommer hem och hälsa på deras syskon blir så glada. Jag blev så full i skratt när vår 14-åringen sa till sin syster (NU KOMMER JAG IHÅG DIG) för hon sa till honom att han skulle vara snäll mot 8-åringen. Man kan få många goda skratt när man hör syskonen prata och diskutera med varandra för alla vet bäst. Vår dotter åt middag med oss och hon matade den minsta då berättade hon att hon höll på att köpa barnmat häromdagen men nöt inte. Men hon kunde ju komma hem här och mata lillebror så kunde hon ju smaka. Ja jag säger bara dessa barn de är bara så underbara det var lika dant när hon skulle förklara en sak för 14-åringen då pratade hon om sig själv som en annan. Hon sa hela tiden fia gjorde si eller så frågade henne om man pratade så nej det gör väl inte sa hon då. Påminde henne flera gånger att man inte pratar så utan man säger ju jag gör si eller så. Hon stannade kvar även en stund till kvällen barnen blev så glada när hon nattade dem innan hon åkte hem hon var lite trött. Ja denna lilla tjej hon är bara för go på bara hennes lilla sätt och vi älska henne så mycket. När barnen väl hade kommit i säng så kom det tråkiga arbetet att plocka i ordning allt innan man kunde sätta sig ner och varva ner lite. Vi fick ringa in vår äldsta son för han vill se på tv programmet` * meningen med livet* han bara gillar det programmet det är bara helt killigt älskar man motorer och häftiga saker då ska man titta på detta program det går på 4+ och börjar 20;00. Man ska ju inte göra reklam men detta program är bra så är ni nyfikna på vad mening med livet är så går det på tisdagarna. Nä nu ska jag hålla på med mitt företag lite det är mycket innan man kan börja att  få igång det på riktigt. Jag håller på bland annat med hemsida och bokföring och bara det är ju en hel vetenskap.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2007 09:11

Igår blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig(som vanligt). Min mamma kunde inte komma då jag hade tänkt mig. Men hon kom lite senare detta innebar att allt blev fram flyttat, jag hade tänkt att när vår 8-åring kom hem från skolan då skulle bulldegen vara klar. Inte då jag var vid den tid punkten kvar i stan och bara för en annan skulle åka och handla så skulle andra göra det med. Jag kom hem samtidigt som vår äldsta son vilket jag tyckte var tur, för han fick hjälpa mig att bära in mina varor. Sen var det bara att plocka in allt och börja plocka ordning så diskbänken blev fri från allt som låg där. Började sen med degen de små stod och tittade på och Gabby var längst benen på mig, jag höll på att ramla över henne. Jag vill ju inte göra hundarna ila så jag fick lägga de ute i hallen tills jag var klar, för när jag håller på så springer jag fram och tillbaka. Sen mitt i allt bak så var jag tvungen att fixa mat för barnen var hungriga maten i skolan var visst inte så god. Det blev ett av brått från bullarna medans vi åt mat sen bakade pojkarna igen. De var duktiga och gjorde många goda bullar, det som var lite synd var att vi hann bara baka bullar. Vi som skulle baka så mycket så detta innebar att jag fick lova att det blev lite bakning idag med. Det blev fika på kvällen med bullar och mjölk barnen åt bullar så de tutade ut igenom öronen. (hehehehe). Gjorde sen ordning de små för kvällen och läste läxan med 8-åringen sen gick även han och la sig. Jag och Harry var helt slut kändes som vi inte hade sovit på en hel vecka. Vi skulle vara duktiga och gå och lägga oss i tid, men så blev det inte vi kom inte i säng fören 23.00

 

Nu var det tisdag igen jag gjorde som jag brukar göra varje morgon det är inte klokt vad man är en rutin människa. Det bästa är att man hade inte gråtit blod över om någon annat kunde hända på morgon . Jag gjorde ordning de små för vi ska till kyrkan barntimme, så det var bara att hämta kläder som pojkarna själva har bestämt. Sen skulle de fixa håret de kammade sig och kammade sig det tog lite tid innan de var nöjda med sitt hår. Gav hundarna mat och släppte ut dem så de kunde göra av sina behov, tog in dem de fick ligga i hallen en liten stund för de var lite blöta. Pojkarna såg lite på tv innan vi ska åka de tycker det tar för lång tid innan vi ska åka. Och de fråga en gång var 5minut känns det som, Vi åker nämligen vid 09.15 för det börjar vid 09.30 Och de vaknar vid 07.00 och det är ju lite tid de får vänta. Nu ska vi åka barnen sprang ut så de är redan klara.

Kjamen


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards