Bearclaw

Alla inlägg den 8 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 8 september 2007 10:36

Som jag skrev för några dagar sen så är jag tyvärr en tjej som har mycket i sin handväska. Och det är inget som inte någon skall behöva vara med om. Att vara ung mamma är inget som man skall sträva efter man missa mycket som livet erbjuder visst kan man göra mycket ihop med sina barn men inte allt. Jag hör hela tiden unga tjejer som vill ha barn redan som 16, 17, 18, 19, 20 årsåldern och jag kan inte förstå varför man skall ha så brotom med att skaffa en familj. Ofta har de inte någon inkomst för de har inte hinnit att vara ute på arbetsmarknaden kanske inte heller någon bostad. Visst så var jag själv i den sitsen det är därför kan jag säga som jag säger. Man ska inte skaffa barn för tidigt lev ert liv se er om i världen och bli något när ni blir stora. Blir bara ledsen hur lätt alla tycker det är att sätta barn till världen och sen finns det de som inte ens ta hand om de små själva. Utan vill ha barnvakt varje helg för att man skall vara ute med kompisar. Och sen finns det de som ta hand om sina barn. Men varför skaffa barn så tidigt när man kan leva ut sitt liv man är bara barn själv i den åldern, och man vet inte var man hör hemma heller. Det är en jobbig ålder att vara mellan 16-20 för man vill vara stor samtidigt vill vara liten ibland. Man är gärna med vänner som är mycket äldre än sig själv och man vet inte riktigt var man vill eller kan göra. Tro mig jag vet hur det är att vara i den åldern. Jag hoppas verkligen att man tänker tio gånger innan man ta ett sådant stort beslut att skaffa barn. Det handla inte om att den ena vill eller att man tror att man ska få behålla den man gillar, för det fungera inte så. Så skydda er alla både killar och tjejer man har ett ansvar både som killar och tjejer, det är inte bara den ena som skall skydda sig. Sen finns det mycket man skall skydda sig mot inte bara barn fårgan utan sjukdomar som man även kan få. Och tror inte att jag dömer någon men jag vill att ni tänker er för, så ni inte står där sen.

 Jag måste säga jag ångrar inte mina barn jag älska de av  hela mitt hjärta och jag gör allt för dem. Men jag skulle inte vilja att mina barn skaffa barn för tidigt utan att de har ett bra jobb ett tryggt hem och allt bra man kan tänka sig. Och de ser sig om i välden, för denna lilla stad vi bor i finns inte så mycket att göra eller bli. Men jag kan inte leva deras liv och vill inte det heller det ända är att man kan komma med goda råd. Sen är beslutet deras som tur är man måste själv göra sina misstag annars lär man sig inte av dem. Men ett barn är inget man gör och sen kan ångra om man har fött det till välden då måste man ta sitt ansvar.

Jag hoppas att ni lever ert liv väl man vet aldrig vad som väntar er i morgon.

Kjamar på er

Av Rosie-Marie & Harry - 8 september 2007 09:35

Jag måste säga att jag har varit lite snurrig eller vad jag nu ska kalla det för. Igår så betalade jag in min avgift för dansen som jag skulle åka i dag trodde jag i alla fall. Som tur är var så pratade jag med en vän så hon frågade mig om jag skulle på dansen i kväll (fredag). Nej säger jag ska ju dit i morgon, men då börjar hon skratta åt mig. Hon talade om för mig att det är en hel vecka till innan dansen är, vilken tur att jag pratade med henne annars hade jag kört iväg till Kalmar. Så lite snurrig kan man lugnt säga, det var bara vackert att ringa upp min man och tala om för honom att det var nästa helg. Ni ska tro att han skrattade gott. Det är tur man kan bjuda på sig lite så man inte blir sur för att andra skratta åt sina olyckor. Ja måste säga att hela den här veckan har varit konstig på min kurs kväll, så går vi igenom dansen som jag lärde ut förra veckan. Den började mycket bra alla kunde den och vi dansade till musiken men det var något som inte var rätt, och så var ju fallet jag hade glömt bort en åtta. Som tur var så blev inte mina dansare ledsna på mig, men alt jag skulle göra blev inte av inte allt i alla fall. Så jag hoppas att denna dag skall vara bättre och att det inte känns så snurrigt.

Min 14-åring skall ha film kväll med grabbarna i kväll, så jag tänkte att jag skulle hjälpa honom med hans stuga som han håller på att bygga ut. Visst och sant så får jag inte hjälpa han på grund av att de har slagit vad med vem som blir klar först. Men han har mer som skall göras innan han är klar med alt och jag vill hjälpa han så han blir lite mer klar än innan. Och det blir en födelse present till honom då blir det inte lika dumt. Sen eftersom jag hjälper honom så får jag hjälpa vår andra son med sitt jobb så det blir lite jämt och att mitt samvete känns bra. Man är lite så som mamma hjälper jag den ena så måste jag hjälpa den andra så det blir jämt fördelning. Sen ska min man och pappa fixa köket så nu hoppas jag att jag skall bli klar med det. Men snart ska jag åka till stan och handla tapeter till köket har tyvärr inte hittat rätt tapet. Sen ska jag köpa lite till killarna för kvällen så de får lite gott och sen måste jag ha lite till maten. Nä nu ska jag väcka de stora pojkarna så de inte sover hela dagen.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards