Bearclaw

Alla inlägg den 2 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 2 september 2007 19:09

Nu är klockan snart 19.00 och det har regnat varit uppehåll hela dagen, men vi har rätt mycket gjort än då och det är ju skönt. Min far åkte hem runt 13.00 han har varit hos oss i helgen och hjälpt oss lite, det är alltid trevligt när han kommer vi har mycket roligt ihop. Så min man fick hjälp av vår ena son med skivorna som skulle in och sättas upp på väggarna. Och nu är nästan alla väggar klädda och bara det gör rummet börjar ta form man bara längtar för att kunna se resultatet när det blir klart. En utav mina kära svärsöner var hemma en runda han kom för att lämna lite godis till barnen som han och vår dotter hade köpt. De hade åkt Polen färjan i helgen tillsammans med vårs dotter jobb, det är roligt att de respektive får följa med. Och de hade haft jätte roligt. Alla barnen blev jätte glada när de fick godis men det är nästan slut nu, förutom det de har sått i gräsmattan. Vet inte om de tror att de börjar växa godis.(hahahaha) Så ikväll blir det extra tandborstning och sen får de tvätta sig för i morgon är det skola igen. Så det blir att lägga fram rena kläder och tvätta kläderna som de har haft i hegen och det har blivit några ombyten pågrund av vädret. Men de har haft roligt och det är huvudsakligen, nu är de hos sin farmor och farfar de ska plocka päron. Jag tänkte lägga in lite päron det är så gott till glass kakor m.m Så nu fick jag lite till att göra, sen när min man och de små har kommit hem så skall jag och vår näst äldsta son in till maxi och handla gympaskor. Vi skulle ha gjort det igår när han och jag var i stan men då hade strumpor och skor bara försvunnit ifrån fötterna.(allt låg hemma) Men då ville han inte gå in i skoaffären fast jag ville detta, kan vi inte göra det i morgon mamma blev svaret. Så fick det bli och nu är det bara att vänta så vi kan köra och handla lite. Det är bara att hoppas att vi hittar några eftersom att han behöver det till jympan. Och när vi har kommit hem lagt de små barnen så skall min man börja kakla och det ska bli kul och se om det blir som vi hade tänkt oss. Nä nu måste jag ut i tvätt stugan igen.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 september 2007 11:46

Nu var det söndag igen det är katten vad helgen rinner iväg. Man lägger upp en plan på vad man sa göra när man är ledig allihop men inte blir det som man har tänkt inte. Utan tiden bara rinner iväg när man blir tvungen att köpa material och det inte finns det man behöver på samma ställen. Så igår när vi skulle handla så blev vi tvungna att ränna runt överallt för att hitta allt vi behövde så det gick minst 3timmar som vi inte fick något gjort hemma. Sen att vi är tvungna att ha material till att kunna jobba tänker man inte när vi väl var hemma och började. Då blev det istället vad katten har vi gjort med den dagen sen när man väl tänker efter då kom vi ju på att vu handlade. Så idag är det full fart igen med att jobba så vi blir klara någon gång men tyvärr är det så med gamla hus när man börjar riva så blir det alltid mer att göra än vad man har tänkt sig. Samtidigt så är det mysigt med gamla hus när det inte är raka vägar eller en vinkel som stämmer med den andra. Jag bara älska vårt hus och det är så roligt att få det bättre för varje gång vi gör något med det.

Igår var det riktigt fint väder ute visst och sant var det inte varmt men solen sken och man slapp regnet. Idag är tyvärr vädret inte riktigt så bra det är grått ute fast man är rätt tacksam över att det inte har regnat än. Det är bara att hålla tummen att det inte börjar eftersom barnen bara älska att vara ute och leka, utan att behöva ta på dem massa regn kläder som gör att de blir svettiga. Det är lika dant med hundarna som också älska att vara ute men de använder inga regnkläder. Men de blir blöta och det tar ju en sån tid innan de blir torra efter varje gång de har varit ute. Jag håller även på med att fixa min cykel eftersom att jag och Fabian håller på att cykla ihop. Men jag får låna min sons cykel min var inte riktigt bra så den måste jag fixa så är det inte det ena så är det andra. Men inget blir vad man har tänkt sig har man inte arbete så får man. (SUCK) Nä nu hoppas jag att det kan bli bra utan mer jobb hela tiden. Men med min tur så blir det inte det är min lott i livet. Men nu måste jag fortsätta med allt som måstes göras och det har blivit en del förutom renoveringen så har man det man brukar göra.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards