Bearclaw

Alla inlägg den 31 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 31 augusti 2007 14:49

Idag var jag riktig seg när jag vaknade hade varit på kurs igår jag är nämligen instruktör för linedance. Och jag har ca 8mil dit och 8mil hem så det brukar ta några gånger innan man kommer in i det igen. Men det är så roligt att få stå på scenen och lära andra att dansa denna roliga dansform, det som gjorde mig lite ledsen var att jag kanske mister två av mina helt underbara dansare. De är två som får en att tycka det är roligare än vad det kan vara ibland. Men jag förstå dem för de vill ´ha lite mer avancerade danser och det kan jag inte ha på denna kurs, för då är det andra som inte hinner eller klara av dem. Det är ju så vi är ju så olika och tänk om man kunde göra alla lika nöjda vad glad jag skulle bli, för jag vill inget annat än att alla ska tycka det är roligt och man ska vilja dansa. Jag fick en nybörjarkurs igår det var roligt de var ca15st så nu ska jag jobba med dessa dansare, så får man hoppas att de skall brinna för denna dans. Jag hade en lätt dans och en svår dans tycker det är bra att de får även känna på en som är lite svår, som de själva tycker men det var som jag sa till några av dem att när jag väl ta denna dans igen så tycker de att den är lätt. Så nu har jag suttit hemma och plockat ihop några danser som verka roliga, har inte gjort hela programmet men är halv växt. Man får verkligen hoppas att det kommer bli bra väder nu fram över för vägarna som man kör är inte de bästa, men det är bra att man kan köra även lite små vägar som gör att man spara tid. Förra terminen fick jag ställa in en kurs på grund av vädret för det var snöstorm och vägarna var inte roliga, det hade varit några av åk på den vägen som jag kör upp. Men nu ska vi inte prata mer snö det jag hoppas nu är att vi kommer få en fin höst för denna årstid är vacker med alla färger som pryder alla dessa lövträd. Och r det inte regn ute så räcker det för mig man kan lugnt säga att man är trött på all detta regna som har kommit från himlen.

Tal om annat nu har min man då varit hemma och tagit hand om barnen när jag är på kurs. Barnen bara älska deras killkvällar då brukar de stora baka en kaka och de bruka titta på en film. Men det är då det blir mer jobb för mig när jag kommer hem. Disken brukar vara undanplockad förutom grytor så det får jag diska och se till att inget är kvar på diskbänken innan jag går och lägger mig. För på morgonen om jag inte skulle plocka ordning så är hela diskbänken full med disk. Det verka smitta av sig jag vet inte men det kommer inte ner i diskmaskinen. Sen har vi då de minsta barnen de bruka inte få någon pyjamas på sig fast jag påpekar detta mer än en gång.( men de bara älska dessa killkvällar). Sen då om jag har riktig otur så har min man glömt att sätta på blöjan på en av pojkarna detta innebär om det vill sig ila att det blir blött i sängen. Och hurra mer tvätt så bra att man inte har något att göra. Men detta är inget ila mot min man för han är en helt underbar pappa som barnen bara älska. Men där ser man hur olika vi är jag hinner med hur mycket som helst och då är allt bort plockat barnen har pyjamas inkludera blöjor på sig. Och vi kan sitta och mysa i soffan ihop. Det som är bra är att de får ha sin pappa i lugn och ro utan mig i närheten även de behöver vara själva lite. Jag som då är hemma varje kväll när min man jobbar, visst och sant så jobbar han inte varje kväll.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards