Bearclaw

Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 27 augusti 2007 23:25

Det är inte klokt vad skit man samlar på sig saker. Jag håller på med att plocka ur vår bokhylla eftersom att den måste flyttas för vi skall göra ett valv mellan matrum och tvrummet. Det blir så mycket mer jobb men det måste jag ta om jag nu vill ha lite ordning och nytt hemma. Så nu håller jag på att tömma allt som är i bokhyllan annars går det inte att flytta den. Men det var nämligen inte så länge sen vi köpte den så jag tänkte det är inte så mycket grejer som är på den. Men ack vad fel man kan ha det var hur mycket skit som helst så inte nog med att jag får plocka ur jag måste även sortera sakerna med. Och det tar ju lite tid en annan vill ha det klart innan jag skulle gå och lägga mig, men det kan jag se mig stjärnorna efter. Allt har ju tagit längre tid än vad jag trodde så även om jag får undan allt så kan jag inte flytta den själv. Vår äldsta son skulle hjälpa mig men han har gått och lagt sig så han skulle orka med sin skola i morgon, vilket är bra att han gör. Däremot är det mindre bra för mig jag skulle ju vilja ha det klart innan de små vaknar i morgon.  För nu är hela köksbordet full med sakerna som har stått i bokhyllan. Så nu håller jag alla tummar jag har att min man är bättre i morgon så att han orka hjälpa mig att flytta den. Så jag kan ställa tillbaka allt innan våra små blir för nyfikna och börjar titta med händerna, för det bruka vara så (mamma jag bara titta) då menar han jag känner med fingrarna. Och det vill jag inte nu när jag har lagt ett helt berg av saker på bordet. Nä nu skall jag sova för att orka gå upp tidigt för att fortsätta med mitt arbete.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 27 augusti 2007 09:37

Nu var det måndag igen helgen bara rinner iväg. Så nu var det bara att stiga upp och se till att alla barnen kommer till skolan, och att hundarna kommer ut. När jag väl hade fått iväg alla barnen som skulle till skolan, så var det bara att ta hand om de tre små som ville ha välling och frukost. Hundarna ville också ha lite mat och nytt vatten. När jag hade sett till att alla var nöjda och glada så sms jag till min man, han mådde inte så bra när han åkte till jobbet. Men det gick bra sms han tillbaka han hade inte riktigt lika många ställen som han skulle köra ut olja till. Och det var skönt för han ville nämligen kunna komma hem i tid så han kunde fortsätta med matrummet. Vi började nämligen riva där igår det ska bli roligt att få lite nytt vi ska även öppna upp in till tvrummet med ett stort valv. Så det kommer att bli mera ljust in i tvrummet, och det skall bli bra för både blommor och för oss. Det som inte är lika roligt är att det skräpa ner över hela huset, men det för man ta fast det inte är roligt. Vi har både hundar och barn som springer i skiten så det känns att det mer än vad det är. Men det blir bra när det blir klart och det är det man får tänka annars blir man galen av allt som ligger överallt.   Vi ska ha grönt i matrummet jag tror det kommer bli fin, vet inte riktigt varför jag har blivit så glad i just grönt till kök- matrum. Så jag ska fixa matrummet och min man skall börja på vår utbyggnad som vi även håller på med, vi ska göra om vårt hus till nästan ett dubbelt så storthus. Man har lite att göra så någon arbete finns att göra här hemma, Sen hjälper vi näst äldsta son med sin stuga för även han håller på med att bygga ut. Det kommer att bli jätte bra för honom då får han lite bättre plats med alla sina saker. Och jag blir ännu gladare so kommer sätta in en större garderob så hans kläder får plats. Just nu har det rätt trångt i sin byrå och det gör att han blir lite lat och lägger hellre kläderna på bordet m.m i stället. Man kan säga att jag inte blir så glad eftersom man stryker alla kläderna, och sen vet han ju inte till slut vilka kläder som är rena eller smutsiga. Men nu känns det bra att kunna få ordning på detta problem, sen får han även en bättre hall där han ville sätta sin dator. Ja det ska verkligen bli roligt och se hur allt blir när det blir klart just nu ser allt bara ut som en enda röra. Nu skall jag ta hand om lite här hemma som hinner göra medans den lilla sover en stund.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards