Bearclaw

Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 21 augusti 2007 09:12

Idag är det som vanligt igen det är rätt skönt att få komma in i alla rutiner som man har, med mat skola läggdags m.m Idag var barnen helt okej igen så det var bara att duscha av dem ta fram nya kläder och se till att de fick något i magen innan bussen går. De minsta skulle till kyrkans barntimme då får till och med en annan följa med. Det är roligt för dem att få komma hemifrån och träffa andra, och sen fika vi alltid och det tycker barnen om. Vår 8åring bruka fråga om inte han kan få följa med så även han kan få lite fika. Det var roligt att få träffa alla igen efter sommar uppe hållet, vi har nämligen trevligt på tisdagarna prata lite om allt möjligt. Sen åkte vi hem och fixade lite mat till oss planerade även maten vi ska äta när resten av pojkarna kommer hem. Tal om mat jag älskar att laga mat, men när man har små barn som inte vill äta riktigt så blir maten mycket tråkig att göra. För den maten de små vill äta har de stora tröttnat på och även en annan, så de små får äta den maten till lunch sen blir det annat till middag. Det är väl så det kan vara så man bara hoppas att de växer ifrån det.                                              
                                                  
                                  När de hade ätit sina pannkakor så blev de trötta så de hade somnat när jag tittade till dem. För själv var jag i köket och strök all min tvätt som jag hade inne. Det var rätt mycket för innan vi åkte på semester så tvättade jag upp all tvätt som jag kunde hitta, så det är två tvättkorgar med tvätt kvar i tvätt stugan. Men när man väl sätter fart så går det rätt fort att få bort allt fast att jag stryker all min tvätt inte riktigt allt men inte långt ifrån. Och jag har rätt mycket tvätt med 6st barn som bor hemma och min man(hahaha) så kan ni tänka er. Så denna veckan är att få komma i ordning med allt måste städa huset och det är även i våra barnsrum så det kommer att ta lite tid, men det är så skönt när man är klar med allt. Sen i helgen skall vi åka och titta på monster race och det skall bli så kul det var nämligen ett tag sen vi tittade sist. Så innan dess vill jag ha ordning hemma sen när vi väl kommer hem så skall vi sätta fart med vårt bygge, och det ska bli skönt att få det större det går bra men det man saknar mest är utrymme för kläderna. Nä nu är det bara att fort sätta med allt som jag måste göra innan alla kommer hem, min man kommer hem senare i kväll så han får varma maten men barnen måste ha lite mat i magen.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards