Bearclaw

Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 18 augusti 2007 21:17

Lördag kväll det blåser riktigt kallt ute sitter i förtältet medans min man och våra äldsta söner flyger med sina flygplan. De tycker det är roligt när deras pappa titta på, och skall jag vara ärlig så tycker även han det är roligt. Sen låter det ju att han måste hjälpa dem och de vill att jag ska titta, det är bara att hålla med. (hehehehe) Har även lagt de små det är 8åringen och 2åringen som inte vill somna än, men ligger och titta på en film. Vår 2åring han bara älska en film som heter Katten i Hatten, måste få lov att säga att det är en mycket trevlig barnfilm som även vuxna kan titta på. Har även börjat och plocka i ordning lite så man slipper allt i morgon när vi kommer tillbaka från hundutställningen. De stora pojkarna lovade att de skulle plocka ihop sina tält och lite i förtältet så det inte var så mycket att fixa när vi kommer tillbaka. Vi ska även öra och lämna Lilian nere i Gränna innan vi kommer hem, det är hon och Janice som ska åka med. Hennes gubbe och andra hundarna är redan där nere och väntar på henne och Janice. Så hon undrade om hon fick plats hos oss och det fick hon klart man skall hjälpa varandra om man kan. Nu sitter jag som sagt här och bara njuter lite för mig själv och det är så skönt att bara vara lite, det behöver inte vara länge med lite är helt okej. För blir det för länge så saknar jag det för mycket livet runt mig. Och jag bara älska att få skriva det är roligt att kunna göra det, och även få dela med sig lite av det vi gör. Man kan ju tro att jag inte gör något annat än sitter och skriver men det gör hur mycket som helst, Men jag skriver rätt fort annars hade det tagit länge för mig att skriva allt detta som jag har gjort. För det är inte länge jag får sitta åt gången vid datorn. Nä nu ska jag sova lite innan man ska upp igen för en ny dag.

Kjamen.

Av Rosie-Marie & Harry - 18 augusti 2007 17:00

Vaknade tidigt gick upp fixade lite välling till den minsta, gick ut med hundarna. Väckte de andra barnen eftersom att de skulle med, de som skulle vara hemma var de stora de lovade att passa Gaby. Fixade Fabian lite plockade ihop alla saker vi skulle ha med sig satte ut allt i bilen, sen var det bara att köra. Väl framme så fick vi en bra parkering inte så långt ifrån ringarna, då var det bara att plocka ut allt vi behövde ha med oss. Tog vagnarna hunden och barnen och gick in det hade kommit en del Berner sennen hundar det är kul att vara på tävlingar man ser så många hundar. Lilian kom med sin flicka Janice som hon skulle ställa ut. Det kändes så bra när hon frågade om skulle ta Fabian, det var skönt för jag hade så ont i magen (har det som vi tjejer har 1gång i månaden). Fabian fick bra kritik men även denna gång så var han lite muskulös i fronten. Så nästa tävling förutom den i morgon ska vi cykla lite med honom och verkligen träna hans muskler. För jag tror att han kommer långt för alla domare har verkligen tyckt bra om honom. Det har ju varit det med hans front som tur är så kan man träna upp detta. Lilian gick däremot vidare med Janice tyvärr så kom hon bara tvåa, men det var som vår 8åring sa att det var ju bra det med. Det skall bli roligt och se vad som händer i morgon med en annan domare. Kul är det i alla fall med att tävla jag tänkte vi skulle även ställa ut Gaby nästa gång, man får en liten blodad tand. Vi gick lite på området och köpte lite till hundarna sen åkte vi och handla vidare till campingen. Fixade mat till barnen och till oss själva det var verkligen gott med mat, de två minsta somnade så de får sova en liten stund. Får 2åringen sova för länge så vill han vara uppe hela natten och det vill man ju inte. Min man hade in skaffat sig en ny leksak en radiostyrd helikopter (det som skiljer små pojkar med stora är priset på leksakerna), men det är ju bra att de har roligt. Sitter i soffan i husvagnen och väntar att kaffet skall rinna igenom så man kan få sig en kopp, innan jag ska gå med de små till lekparken.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards