Bearclaw

Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 13 augusti 2007 22:31

Ännu en natt som man inte kunde sova. Vaknade igen vid 03.00 inte kul nu när man är rätt trött och inte kan somna om. Jag somnade på soffan igår kväll min man var snäll och lät mig sova, så han tog hand om alla barnen igår kväll. Nu när vi är hemma igen vi kom hem i går kväll vid 17.00 tiden och det var så kvalmigt ute luften var slut. Men vi var ändå tvungna att plocka ut lite från husvagnen och kopplade på en maskin tvätt det blir lite tvätt. Tog hand om den mista sen la jag honom sen var jag borta somnade som en stock var helt slut. Men som jag sa min man var så snäll att tog hand om allt, det är verkligen skönt att man kan hjälpa åt. Vaknade som sagt vid 03tiden tittade på en film som gick hade visst sett den innan men låg och tittade på den. Sen tittade jag på en sjuk film men jag tittade på den hela, visst är det konstigt att man glo fast den inte är bra. Vår lille vaknade och ville ha lite mat, så upp och hämtade honom fixade lite välling. Efter en timme var det bara att torka hund kiss igen, ut med hunden så hon fick göra ifrån sig. Tittade nu på nyheterna som är så bra att de börjar redan kl06,00 vädret såg i alla fall ut att bli bra. Efter ytterligare någon timme så vaknade de andra små pojkarna, så det var bara att se till att även de fick lite vällning. Men nu kunde jag glömma mina nyheter det var barnprogram som gällde. Sen kom pappa en runda vi drack lite kaffe små pratade, och sen körde han igen han skulle antingen åka iväg en runda i kväll eller i morgon. Men han lovade att ha koll på vårt hus, även min mamma ska göra det ge katterna lite mat m.m Våra stora flickor håller koll även grannarna så man ska nog inte behöva vara orolig.

Nu är det bara att fixa tvätten klippa gräsmattan och snygga till lite hemma innan vi åker igen. Man vill ju att det ska se bra ut innan man sticker igen, är ju aldrig roligt att behöva komma hem och det första man ska göra är att städa. Så full fart på hela familjen för hjälpas åt för att det ska gå lite fortare. De stora pojkarna gick ner till ängen och skulle flyga med sina flygplan. De små leker med sina leksaker och bråkar lite det är som det ska vara. Sen måste vi hälsa på våra föräldrar innan vi åker för våra mammor har fyllt år.

Kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 13 augusti 2007 16:59

Tvättmaskinen körde för fullt så vi hängde ut tvätten sen tvättade ännu mer. Sen äldsta klippte gräset Harry körde trimmen funt alla burskar och runt staketet de små lekte med sina leksaker. Hundarna sprang runt tomten och tyckte det var skönt att vara hemma så de kunde springa och leka. Tiden ville inte som vi utan den bara rusade fram. Vi blev tvungna att köra och handla lite man hade ju inget hemma, och vi köpte lite hämtmat ingen av oss orkade inte stå vid spisen. Så sallad och pizza blev det vi hämtade det när vi hade handlat, hem och åt. Gjorde ordning barnen körde sen till min mor, stannade där en stund och pratade lite. Harry hjälpte Janne med sin dator så han kunde använda den, det blev riktigt bra när det blev klart. Sen var det dags att åka hem skickade ett sms till vår yngsta dotter och sa att vi var på väg hem. Hon och svärsonen skulle nämligen komma och besöka oss det var riktigt trevligt när de kom vi hade inte sett vår svärson på länge. De stannade en liten stund sen körde de hem för svärsonen skulle börja tidigt på tisdagen. Vi sen gjorde ordning alla barnen för sängen det slutade med att alla låg i den näst minstas rum. Vi satt och pratade lite sen la vi oss med.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards