Bearclaw

Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 12 augusti 2007 16:58

Ännu en natt som man inte kunde sova. Vaknade igen vid 03.00 inte kul nu när man är rätt trött och inte kan somna om. Jag somnade på soffan igår kväll min man var snäll och lät mig sova, så han tog hand om alla barnen igår kväll. Nu när vi är hemma igen vi kom hem i går kväll vid 17.00 tiden och det var så kvalmigt ute luften var slut. Men vi var ändå tvungna att plocka ut lite från husvagnen och kopplade på en maskin tvätt det blir lite tvätt. Tog hand om den mista sen la jag honom sen var jag borta somnade som en stock var helt slut. Men som jag sa min man var så snäll att tog hand om allt, det är verkligen skönt att man kan hjälpa åt. Vaknade som sagt vid 03tiden tittade på en film som gick hade visst sett den innan men låg och tittade på den. Sen tittade jag på en sjuk film men jag tittade på den hela, visst är det konstigt att man glo fast den inte är bra. Vår lille vaknade och ville ha lite mat, så upp och hämtade honom fixade lite välling. Efter en timme var det bara att torka hund kiss igen, ut med hunden så hon fick göra ifrån sig. Tittade nu på nyheterna som är så bra att de börjar redan kl06,00 vädret såg i alla fall ut att bli bra. Efter ytterligare någon timme så vaknade de andra små pojkarna, så det var bara att se till att även de fick lite vällning. Men nu kunde jag glömma mina nyheter det var barnprogram som gällde. Sen kom pappa en runda vi drack lite kaffe små pratade, och sen körde han igen han skulle antingen åka iväg en runda i kväll eller i morgon. Men han lovade att ha koll på vårt hus, även min mamma ska göra det ge katterna lite mat m.m Våra stora flickor håller koll även grannarna så man ska nog inte behöva vara orolig.

Nu är det bara att fixa tvätten klippa gräsmattan och snygga till lite hemma innan vi åker igen. Man vill ju att det ska se bra ut innan man sticker igen, är ju aldrig roligt att behöva komma hem och det första man ska göra är att städa. Så full fart på hela familjen för hjälpas åt för att det ska gå lite fortare. De stora pojkarna gick ner till ängen och skulle flyga med sina flygplan. De små leker med sina leksaker och bråkar lite det är som det ska vara. Sen måste vi hälsa på våra föräldrar innan vi åker för våra mammor har fyllt år.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 12 augusti 2007 04:53

Är det inte märkligt när man kan få sova då ligger man och vrider sig och kan katten inte somna om, vaknade vid 03,15 var tvungen att gå på toa. Sen gick jag och la mig igen och det var lögn att somna om till slut gick jag upp plockade ordning mina saker och gick bort och duschade. Det var skönt att bara stå där en stund kom tillbaka till husvagnen tog ut Gaby så hon fick kissa, Sen gick jag in blev lite sotis på min man och barnen för de sov så skönt och här är jag pigg som bara den. Tog fram datorn och började skriva lite på min blogg, är man sjuk eller? –jo det är jag nog men sån är jag är rätt glad prick trots att man är lite sjuk. Ja så vad ska man göra nu? Sitter här i sängen hör på musiken längtar till mina kurser börjar igen. Det ska bli kul att dansa igen för denna sommarn har jag inte dansat något. Det är första gången på 5år det är lite konstigt vi har nämligen varit på Böda baden och dansat i 1vecka. Har varit mycket roligt men detta året så har den nya ägaren inte  velat ha med linedance den veckan som jag skulle vilja åka på. Men så är det man kan inte få allt (eller?) synd är det i alla fall, det är många ansikten som man kommer att sakna. Nu fick jag lite att göra Gaby tyckte nog lite synd om mig för hon spydde lite, det var bara ta fram papper och torka upp. Nu när det är klart sitter jag här i sängen igen och ser alla sova.

Idag ska vi köra hem det ska både bli skönt och lite trist, det är ju alltid skönt att få komma hem samtidigt så har vi haft det så kul. Och hemma är ju en annan sak där har alla sina rum här är vi mer på varandra eftersom att utrymmet är mindre. Men vi ska ju inte vara hemma så länge vi ska åka iväg igen en sista resa innan barnen ska till skolan. Min man och de stora pojkarna ska även ta ett race och antingen köra gocart eller krosscart. De har tävlat på Öland i båda och det står lika så pojkarna vill ha revansch man får väl se vad det blir. Hoppas det inte kommer regna när vi ska plocka ner förtältet vi har lite saker som skall in i husvagnen, är ju inte kul att få in allt blött.

Kjamen

 Måste bara visa er våra hundar:)

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards