Bearclaw

Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2007 11:34

Efter att ha fikat så satt vi bakom husvagnen det var lite varmt hundarna låg under den. Vi satt där hela dagen förutom när vi gick på toaletten eller fixade mat till barnen. Tillslut så var jag tvungen att gå till affären och köpa mig ett parasoll så jag kunde få lite skugga till minstingen och hundarna. Alt hade blivit bra med min kära svärmor det kändes mycket bra, så min man körde tillbaka till oss på campingen. Han fick en liten lista över saker han skulle fixa innan han kunde komma. Det var något som vi inte kunde vara utan som blöjor, välling och en fläkt. Vår äldsta fick en ny telefon det tog lång tid innan han kunde bestämma sig om han ville ha den eller ej. Men till slut så tyckte han att den var okej då hade vi problemet att få loss honom från telefonen han hittade ju ett nytt spel som han tyckte var roligt. Man kan bara säga dessa spel som finns överallt. Innan min man hade anlänt så sprang jag fram och tillbaka med dem små så de kunde bada, blev så glad att det fanns en badbalja för våra barn är lite löjliga när det gäller att duscha. De vill inte ha vatten i ögonen fast man kan låta dem håla en handduk för, så duger inte det utan det blir rena rama skriket. Då kan ni tänka varför jag blev tacksam över att jag kunde bada dem istället. Lagom till jag skulle bada vår minsta så kom min man och han fick hjälpa till och bada honom. Tillbaka till husvagnen fixa lite kvällsmat ta fram kläder för sängen la dem, de fick titta på en film innan de somnade. Sen fick jag ta 8åringen till duschen för även han behövde bli lite ren. Det är ju skönt att man slipper duscha de två stora pojkarna. Efter detta kunde man ta det lite lugnt vi tittade lite på en film innan vi skulle gå och lägga oss min man tog hundarna ut på en liten runda. Sen gick vi och la oss GOD NATT

Kjamen

 
Av Rosie-Marie & Harry - 9 augusti 2007 10:51

Ännu en dag i värmen det är ju skönt att värmen äntligen vill komma till oss men för dem som är små och hundar är det inte skönt. Våran minsta tycker inte att det är skönt någon längre period det bara rinner tvätt från han, är lite jobbigt att hålla i honom med pågrund av han blir ju ännu värmare. Men min far tycker det är toppen han sitter ute i solen hela dagarna utan att förgås, en annan går och leta skugga för att orka med någon över huvudtaget. Jag och min far var ute och gick med hundarna som vi har gjort varje morgon vid ca06.00 det är skönt att vara ute och röra på sig. Sen när vi kom tillbaka så var (Hannes) vaken och skrek han tycker inte om att ligga hos sin pappa. Tog honom satte på lite kaffe fixade lite vällning gick ut och satte mig i förtältet. Kunde inte se på nyheterna så fick titta på en dvd film. Visst ska man inte sitta och titta på tv när man är på semester men på morgonen när alla andra sover är det skönt att få se nyheterna. Min man var tvungen att åka hem en runda idag min kära svärmor mår inte så bra han var tvungen att hjälpa sin far med lite saker. Han fick köra tidigt och han kommer inte tillbaka fören sent i eftermiddag. Så vi får väl se vad vi kan hitta på för roligt vi som är kvar. Fixade frukost till barnen och min far gav hundarna mat öppnade alla fönster i förtältet för nu började bli lite varmt inte skönt luften tar slut det blåser inte ens lite.( Men man ska ju inte klaga på värmen) Min far och vår näst äldsta son gick till ICA för att handla lite de skulle även köpa lite fika bröd ska bli roligt och se vad det blir för något. Smörjde in barnen med solkräm man vill ju inte att de ska bränna sig. Klädde av vår minsta alla kläder han fick liga i förtältet i bara blöjan det tyckte han om. Min pappa och Sammy kom tillbaka från ICK:a med nybakat fika bröd (konstigt att det inte blev något gammalt) HEHEHE: Åter kommer senare har inte till gång till nät så länge.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards